دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1394 - 13:19
سردار منتظر المهدی در نشست خبری/ 2

با سران اقوام در استان‌های مرزی به توافق رسیده‌ایم/ ابلاغی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها صادر نشده است!

سخنگوی ناجا با بیان اینکه برگزاری جلسات با سران اقوام در سیستان و بلوچستان را در دستور کار خود قرار داده‌ایم عنوان کرد: ما با سران اقوام به توافق خوبی رسیده‌ایم و اغلب سلاح‌ها را در این استان جمع‌آوری کرده‌ایم.
کد خبر : 22039

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار سعید منتظرالمهدی در ادامه نشست خبری در پاسخ به خبرنگار آنا در خصوص اقدامات نیروی انتظامی برای جلوگیری از دعواهای قومیتی در استان‌های شرقی و جنوبی کشور گفت: به طور ویژه در سیستان و بلوچستان جلسات متعددی را با سران قوم‌ها داشتیم و طرح جمع آوری سلاح را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و با آنها به اتفاق نظر رسیدیم و امیدواریم مشکلات در این مورد به سرعت مرتفع شود.


وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آنا در خصوص مصرف حشیش توسط دانش آموزان در دبیرستان‌ها اضافه کرد: آمار دقیقی در خصوص استفاده از حشیش در مدارس ندارم و البته باید بگویم عقیده‌ای هم به استفاده این مواد در مدارس به هیچ وجه ندارم.


خودروهای لوکس نماد تبرج است


این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در برخورد با خودروهای لوکس باید بگوییم این موضوع موجب اشاعه فرهنگ تبرج و فخر فروشی شده است و در واقع اختلاف طبقاتی را به وجود آورده است. سیستم‌های امدادرسان نیز بسیار دچار مشکل بودند و بعضا در ترافیکی که این ماشین‌ها به وجود می‌آوردند بیماران جان خود را از دست می‌دادند و یا متاسفانه بیماران به کما می رفتند.


وی تاکید کرد: خودرو چه پورشه باشد چه پراید اگر از مدار اخلاق تخطی کنند به طور حتم با آنها برخورد می کنیم.


پالایش درون سازمانی را آغاز کرده ایم


سردار منتظرالمهدی در پاسخ به سوالی در خصوص آمار مامورانی که از نیروی انتظامی طرد شده‌اند عنوان کرد: در این مورد آماری در دست ندارم اما ما به دنبال پالایش درون سازمانی هستیم و برای این موضوع سیستم‌های صیانتی را به وجود آورده‌ایم تا اگر ماموران ما از مدار اخلاق خارج شدند با آنها برخورد کنیم.


انتخابات را رصد می‌کنیم


وی در خصوص رصد انتخابات پیش روی مجلس اضافه کرد: نیروی انتظامی در فضای واقعی و همچنین فضای سایبری در باره انتخابات مجلس فعال است و بر روی آن نظارت کافی را انجام می‌دهد تا هیچ مشکل خاصی به وجود نیاید.


این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در خصوص گسترش بحث فالگیری در فضای سایبری باید بگویم ما همه چیز را در این فضا مورد رصد قرار می دهیم اما برخی چیزها قابل پیش بینی نیستند.


مرزها در امنیت کامل هستند


سردار منتظرالمهدی با اشاره به اینکه مردم نگرانی در خصوص امنیت مرزها نداشته باشند افزود: مرزبانان در آمادگی کامل هستند و در نیروی انتظامی پیش‌بینی حداکثری برای اقدامات حداقلی وجود دارد و فرمانده ناجا نیز دستور داده‌اند تا مرزها تقویت شوند و مرزبانان آمادگی کامل دفاع از مرزهای کشور را دارند.


وی همچنین در خصوص ایجاد پلیس کودک و نوجوان عنوان کرد: در این خصوص هنوز هیچ ابلاغیه ای ارائه نشده اما پلیس پیشگیری اقدامات زیر ساختی را انجام داده که یکی از این مولفه‌ها برقراری ارتباط با آموزش و پرورش است.


سینماها در ماه مبارک رمضان از افطار تا سحر فعالیت می‌کنند


سخنگوی ناجا ادامه داد: سینماها در ماه مبارک رمضان از افطار تا سحر به جز ایام قدر فعالیت می‌کنند.


حضور بانوان در استادیوم ها تصویب نشده است


سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه هیچ ابلاغیه‌ای در خصوص حضور بانوان در استادیوم‌ها به دست ما نرسیده است گفت: مرجع اصلی ابلاغیه وزارت کشور است و این موضوع که این طرح بدون حضور نماینده ناجا به تصویب رسیده است به هیچ وجه صحت ندارد، در این باره باید وزارت ورزش، وزارت کشور و نیروی انتظامی تصمیم‌گیری کنند.


وی افزود: در خصوص آمار رضایت مردم از کلانتری‌ها در حال حاضر نمی‌توانم اظهار نظر کنم اما نظرسنجی از مردم در این باره را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.


سردار منتظرالمهدی در مورد طرح جمع آوری معتادان و برخورد با آنها گفت: این طرح یک برنامه محیط زیستی نیست، بلکه نیاز به یک سری از زیر ساخت‌های کافی دارد. ما می‌توانیم این افراد را در کسری از هفته جمع آوری کنیم اما برخی از دستگاه ها باید در این زمینه به ما کمک کنند ما حداقل به چندین کمپ برای نگهداری این افراد نیازمندیم.


سخنگوی ناجا تصریح کرد: بر اساس فرامین مقام معظم رهبری ناجا فعالیت‌های خود را در چندین حوزه مورد بررسی قرار داده است. در حوزه درون سازمانی کار قرارگاه متمرکز صیانت به پایان رسیده است و ما در نظر داریم خدمات انتظامی به مردم را بهبود بخشیم. فرماندهان این قرارگاه‌ها باید گزارش مربوط به خود را در زمینه طرح‌هایی که انجام می‌دهند به فرماندهی ناجا ابلاغ کنند.


امنیت مثل یک تیغه دو لبه است


سردار منتظر المهدی در خصوص عملکرد رسانه‌ها در مورد نیروی انتظامی افزود: بحث امنیت همانند یک تیغه دو لبه است. بسیاری از موارد را نباید در سطح جامعه اشاعه داد و برخی چیزهای دیگر را مثل تب و استرس که بدن به آن نیازمند است باید به مردم منتقل کنیم تا توجه بیشتری به موضوعات پیرامون خود داشته باشند. احساس امنیت به راحتی به دست نمی آید اما احساس ناامنی به سرعت تسری پیدا می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته