دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1396 - 17:19
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران:

سرطان سومین علت مرگ ایرانیان است

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: تصادفات جاده‌ای، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان به ترتیب شایع‌ترین علل مرگ‌و‌میر در ایران و اروپا است.
کد خبر : 220322

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر داریوش گوران سوادکوهی، دبیر علمی دومین سمینار تخصصی سارکوما – پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: سارکوم علی رغم اینکه یک ضایعه تقریبا نادر است، ولی چه سارکوم احشایی و چه سارکوم ماسکلو اسکلتال یعنی دستگاه عصبی استخوانی عضلانی یک معضل است از نظر درمانی و پیش آگهی که به عنوان یک ضایعه بدخیم شناخته می‌شود.


وی افزود: در رشته جراحی ارتوپدی ممکن است باعث قطع عضو و یا نواقص بیش از حد و در نتیجه به مرگ منجر شود. در نتیجه جایگاه پزشکان در تمام رشته‌های انکولوژی، رادیوتراپی انکولوژی، هماتولوژی انکولوژی و رشته‌های مرتبط مثل جراحانی که انکولوژی کار می‌کنند بسیار حائز اهمیت است که تشخیص را به موقع بدهند و درمان صورت گیرد.


این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: درمان این بیماری بیشتر غیر از قطع عضو، شیمی درمانی، رادیوتراپی، مخلوطی از شیمی درمانی و رادیوتراپی است که کمک‌های بسیار موثر به بیمار می‌کند و مهم‌تر اینکه طول مدت زندگی را افزایش می‌دهد.


سوادکوهی یادآور شد: حوادث جاده‌ای، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان از شایع‌ترین علل مرگ است.


وی در ادامه درباره مباحث قابل بحث در این سمینار، گفت: بحث سمینار در قسمت سرطان‌های مربوط به دستگاه ماسکو اسکلتال از سارکوما را از اول تشخیص رادیولوژیکی تشخیص ام ار ای تشخیص سی تی اسکن تشخیص whole body scan انواع بیوپسی‌ها نقش جراحی یا قطع عضو چه پرتزهای را به کار ببریم برای عضو قطع شده تلفیقی از درمان‌های جراحی شیمی درمانی رادیوتراپی و پرتودرمانی به صورت پانل بحث می‌شود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته