دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1396 - 16:46

ترکیه سفیر آمریکا را اخراج می‌کند

رئیس‌جمهوری ترکیه خبر داد اگر سفیر آمریکا همان کسی باشد که در پس پرده لغو صدور ویزا به اتباع ترکیه قرار دارد، باید منصبش را ترک کند.
کد خبر : 220312

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، رجب طیب اردوغان در کنفرانس خبری مشترک با الکساندر ووچیچ، همتای صربستانی خود گفت: «ترکیه هرگز سفیر آمریکا را به‌عنوان نماینده این کشور در ترکیه به رسمیت نمی‌شناسد.»


وی با بیان اینکه مسئولان ترک به‌زودی همه نشست‌های خود را با سفیر آمریکا لغو خواهند کرد، افزود: «اگر سفیر آمریکا همان کسی باشد که در پس پرده لغو صدور ویزا به اتباع ترکیه قرار داردف باید منصبش را ترک کند.»


اردوغان همچنین خبر داد که مسئولان ارشد آمریکایی ارتباط با وزیر امور خارجه ترکیه را رد کرده‌اند.


رئیس‌جمهوری ترکیه تصمیم آمریکا برای لغو صدور ویزا برای شهروندان ترکیه را ناراحت کننده دانست و اعلام کرد مقام‌های وزارت امور خارجه ترکیه در تلاش برای بررسی این موضوع و گفت‌وگو با مقام‌های آمریکایی هستند.


به گزارش آنا، تصمیم واشنگتن برای قطع ارائه خدمات ویزا به اتباع ترکیه پس از آن گرفته شد که یک کارمند کنسولگری آمریکا در استانبول به اتهام ارتباط با فتح‌الله گولن، رهبر مخالفان ترکیه بازداشت شد. دولت آمریکا اعلام کرده اتهامات علیه این فرد بی‌پایه و اساس است.


این در حالی است که رسانه‌های محلی اعلام کرده‌اند یک کارمند دیگر کنسولگری آمریکا در ترکیه نیز بازداشت شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته