دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شهردار منطقه 18 تهران جایزه ملی محیط‌زیست را از آن خود کرد

در دومین روز از هفته محیط‌زیست، شهرداری منطقه 18 تهران در راستای انجام اقدامات بهینه زیست‌محیطی، موفق به دریافت لوح تقدیر در دهمین دوره جایزه ملی محیط‌زیست شد.
کد خبر : 22030

به گزارش گروه اجتماعی آنا، در همایش دهمین دوره جایزه ملی محیط‌زیست که با حضور حسن روحانی، معصومه ابتکار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران، مسئولان و کارشناسان محیط‌زیست در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، لوح تقدیر هیأت داوران جایزه ملی محیط‌زیست ایران به پاس تلاش ارزشمند و شایسته در زمینه‌های مدیریت شهری با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی و دیدگاه‌های توسعه پایدار به «وحید نوروزی» شهردار منطقه 18 تهران اعطا شد.


نوروزی در حاشیه این مراسم، کسب این مدال را موفقیتی بزرگ برای شهرداری تهران، از جمله منطقه 18 دانست و عنوان کرد: این افتخار مرهون زحمت‌ها و تلاش‌های ارزشمندی است که تمامی همکارانم در بخش‌های مختلف متقبل شده‌اند.


دیدگاه مدیریت شهری منطقه 18، دیدگاهی محیط‌زیستی‌‌ است


وی افزود: از آنجا که دیدگاه مدیریت شهری منطقه 18، دیدگاه محیط‌زیستی‌ است، بر این موضوع تاکید شده تا قبل از اجرای هر طرح و پروژه در زمینه‌های عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری، اجتماعی و فرهنگی، به مسائل زیست‌محیطی آن توجه داشته باشیم تا بتوانیم سلامت شهروندان را بهبود و ارتقاء بخشیده و به محیط‌زیست نیز یاری رسانیم.


شهردار منطقه 18 تهران گفت: این موضوع در دو سال گذشته در منطقه محقق شده و علاوه بر انجام این اقدامات، نیاز به تلاش، کار و فعالیت بیشتری در این بخش از شهر تهران داریم؛ متاسفانه مشکلات زیست‌محیطی در مناطق حاشیه‌ای به مراتب بیشتر از سایر مناطق بوده و منطقه 18 تهران نیز از این قائده مستثنی نیست.


نوروزی با ابراز خرسندی از دریافت لوح تقدیر جایزه ملی محیط‌زیست ایران تصریح کرد: تعطیلی واحدهای ریخته‌گری ایرفو، سندبلاست، محدود کردن فعالیت شرکت‌های شن و ماسه، مدیریت و بهبود پسماندهای شرکت‌های تولید کننده فرآورده‌های لبنی در سطح منطقه، اجرای موفق طرح کمپین آسمان آبی، زمین پاک در راستای تحقق دو رویکرد تفکیک پسماند از مبداء و انضباط ترافیکی، ارائه آموزش‌های شهروندی با موضوع محیط‌زیست به شهروندان، حفظ و توسعه فضاهای سبز و افزایش 5/2 متر مربعی این سرانه‌ها درمدت کوتاه و جمع‌آوری و ساماندهی آب‌های سطحی در محور بزرگراه آزادگان از جمله اقداماتی‌ست که منجر به کسب این موفقیت شد.


به گفته شهردار منطقه 18 تهران،شناسایی وساماندهی منابع و صنایع آلاینده با همکاری دستگاه‌های اجرائی در جهت ساماندهی و رفع آلایندگی این دست از واحدها،پایش محیط‌زیست در منطقه 18 و اجرای تمامی اقدام‌ها و تصمیم‌هاب اتخاذ شده براساس نتایج پایش، شروع اجرای خط 10 بی. آر.تی درمنطقه18، در جهت کاهش تردد روزانه هزاران خودروی شخصی در سطح شهر نیز رئوس اقدامات دردست اجرای منطقه 18 تهران هستند.


روزانه هزاران کامیون شن و ماسه از منطقه 18 برداشت می‌شود


نوروزی ابراز امیدواری کرد با همکاری اداره کل محیط‌زیست استان تهران و اداره کل صنعت، معدن و تجارت، پرونده 400 هکتاری معادن شن و ماسه در منطقه 18 بعنوان یکی از عوامل مهم ایجاد ریزگردها و گرد و غبار در شهر تهران مختومه شود؛ چرا که این معادن در مسیر بادهای غالب تهران قرار گرفته و شهرداری منطقه 18، بیش از یک سال است بصورت شبانه‌روزی ازتخلیه نخاله‌های ساختمانی به آن جلوگیری می‌کند و لیکن روزانه هزاران کامیون شن و ماسه از آنها برداشت و سلامت شهروندان و حریم رودخانه به شدت تهدید می‌شود.


شهردار منطقه 18 تهران همچنین از همکاری خوب و صمیمانه شهروندان منطقه با مدیریت شهری در راستای حفظ محیط‌زیست در قالب کمپین آسمان آبی، زمین پاک که منجر به کسب این موفقیت شد، تقدیر و اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال، بتوان به توفیقات بیشتر در این خصوص دست یافت تا شاهد تحقق و دستیابی به منطقه‌ای آباد و عاری از هرگونه آلودگی باشیم و این مهم جز با همکاری و همدلی تک‌تک شهروندان و نهدها و اداره‌های مختلف محقق نخواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری منطقه 18
ارسال نظر
هلدینگ شایسته