دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1396 - 16:21
دبیر علمی همایش مراقبت‌های ویژه کودکان هشدار داد:

کمبود تخت مراقبت‌های ویژه کودکان در کشور

دبیر علمی همایش مراقبت‌های ویژه کودکان، از کمبود تخت مراقبت‌های ویژه کودکان در کشور خبر داد و گفت: این وضعیت باعث مراجعات گسترده مردم به مرکز طبی کودکان شده است.
کد خبر : 220268

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی بیست و نهمین همایش بیماری‌های کودکان، دکتر مسعود محمدپور با اشاره به برگزاری همایش مراقبت‌های ویژه کودکان همزمان با بیست و نهمین همایش بیماری‌های کودکان، اظهار کرد: بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شود که علاوه بر مراقبت‌های معمولی نیازمند خدمات ویژه است. این خدمات مازاد شامل حمایت‌های تنفسی، حمایت‌های همودینامیک، فشارخون، نبض و تنفس بیمار و وضعیت مایعات درون عروق بیمار است.


مسئول بخش مراقبت ویژه گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مسلم است بیمارانی که بستری می‌شوند به خصوص کودکان، تاثیرگذاری بیماری‌ها روی آنها نسبت به بالغین متفاوت است و بعضا منجر به بیماری شدیدتری می‌شود.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: شاید به خاطر وزن کمتر بچه‌ها، عروق کمتر و مقاومت کمتر در مقابل بعضی بیماری‌ها است که نیاز به اقدامات مراقبتی بیشتری دارند چه از نظر پزشکی و چه از نظر پرستاری نیاز به تجهیزات پیشرفته دارند، این بیماران در بخش ICU بستری می‌شوند تا در کنار پزشک معالج، خدمات بیشتری ارائه دهیم.


دبیر علمی همایش مراقبت‌های ویژه کودکان، محورهای همایش پیش رو را شامل حمایت‌های تنفسی، فشار خون، حمایت‌های تغذیه‌ای در ICU و آشنایی با تجهیزات پیشرفته‌ای که در داخل ICU انجام می‌شود، عنوان کرد و گفت: مخاطبین این همایش را پزشکان و متخصصان کودکان، متخصصان بیهوشی، جراحان، متخصصان داخلی و پرستارانی که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه کار می‌کنند، شامل می‌شوند.‌


محمدپور اظهار کرد: در حال حاضر ما به بیش از ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تخت مراقبت‌های ویژه کودکان در کشور نیاز داریم که در حال حاضر این میزان کمتر از ۳۰۰ تخت است و نزدیک به ۷ هزار تخت مراقبت‌های ویژه در کل کشور داریم که از این تعداد فقط ۳۰۰ تخت مربوط به مراقبت ویژه کودکان است.


وی با اشاره به کمبود تخت مراقبت‌های ویژه کودکان در کشور، تاکید کرد: وقتی تعداد تخت کم باشد، به همین میزان خدماتی که ما می توانیم به بیماران ارائه دهیم کمتر می‌شود که در نتیجه شاهد مراجعات گسترده بیماران از سراسر کشور به مرکز طبی کودکان در تهران هستیم.


بر اساس این گزارش، بیست و نهمین همایش بیماری‌های کودکان از ۴ تا ۷ آبان در سالن اجتماعات مرکز طبی تهران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته