دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سردارآسودی در گفت‌‌وگو با آنا:

اظهارات ترامپ علیه سپاه و برجام برای آمریکا زیان‌بار خواهد بود

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: اگر ترامپ عقل ندارد، مشاورانش باید به او بگویند که اظهارات او علیه سپاه پاسداران و تهدید به تحریم و برهم زدن برجام برای آمریکا زیان‌بار خواهد بود و همه ملت ایران پشتیبان نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران است.
کد خبر : 220242

سردار سرتیپ محمدعلی آسودی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی و امنیتی خبرگزاری آنا، در واکنش به اقدام احتمالی آمریکا در اجرای قانون کاتسا و اضافه کردن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی اظهار کرد: سرلشکر جعفری در واکنش به این اقدام احتمالی آمریکا واکنش مقتدرانه‌ای نشان داد که بازتاب گسترده‌ای در سطح بین‌المللی داشت. ایشان به عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد که اگر آمریکایی‌ها این اشتباه را انجام دهند، جمهوری اسلامی ایران هم ارتش آمریکا را هم‌سنگ داعش و گروه‌های تروریستی می‌شناسد و با آنها برخورد جدی خواهد داشت.


مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: پس از اظهارات، فرمانده کل سپاه در حاشیه مراسم هماهنگی برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی موضع‌گیری مشترکی با وزیر خارجه داشت و اعلام کرد که سپاه پاسداران با وزارت امور خارجه و دولت جمهوری اسلامی یک دل و متحد است.


وی خاطرنشان کرد: پیام این سخن سرلشکر جعفری برای آمریکا این است که ترامپ باید تاریخ دهه‌های گذشته را مطالعه کند تا فهم درستی از جمهوری اسلامی ایران داشته باشد، اگر او به تاریخ چند سال گذشته مراجعه کند خواهد دید که هرگاه آمریکا ایران را تهدید کرد تا قصد اقدامی علیه کشورمان داشت، وحدت بین مردم، مسئولان و نظامیان بیشتر شده و همه متحد و یک‌صدا مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستادگی کردند.


این مقام نظامی افزود: ترامپ ناتوان‌تر از روسای قبلی خود همچون بوش پسر و پدر یا ریگان است، آنها برای جمهوری اسلامی ایران خیلی رجزخوانی کردند و شاخ و شانه کشیدند اما هیچ غلطی نتوانستند کنند. این در حالی است که ایران در گذشته قدرت کنونی را نداشت و اکنون قدرت نظامی و استراتژی ایران بسیار بیشتر از گذشته شده است.


آسودی تصریح کرد: ترامپ باید دیوانگی را کنار بگذارد و در مقابل چنین کشوری که اگر متحد بشود، همه قدرت‌های جهان هم نمی‌توانند با آن مقابله کنند، رجزخوانی نکند. این حرف شعار نیست و مردم ما در طول 8 سال دفاع مقدس این موضوع را ثابت کردند.


مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: اگر ترامپ عقل ندارد، مشاورانش باید به او بگویند که اظهارات او علیه سپاه پاسداران و تهدید به تحریم و برهم زدن برجام برای آمریکا زیان‌بار خواهد بود و همه ملت ایران پشتیبان نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران است.


به گزارش آنا، قانون کاتسا قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم است که بر اساس آن ایران، کره شمالی و روسیه هدف قرار گرفته شده است. این قانون راهبرد منطقه‌ای مقابله با تهدیدهای متعارف و غیرمتوازن ایران در خاورمیانه و شمال آفریقا، اعمال تحریم‌های بیشتر در پاسخ به برنامه موشک‌های بالستیک ایران، اعمال تحریم‌های مرتبط با تروریسم در رابطه با سپاه پاسداران، اعمال تحریم‌های بیشتر در رابطه با اشخاص مسئول در نقض حقوق بشر، اعمال تحریم‌های تسلیحاتی، تداوم تاثیر تحریم‌های مرتبط با حمایت ایران از تروریسم، گزارش درباره هماهنگی تحریم‌ها میان ایالات متحده و اتحادیه اروپا و گزارش درباره شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران را شامل می‌شود.


این قانون چهارم مرداد 96 در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید و 11 مرداد از سوی ترامپ امضا شد. بر اساس این قانون دولت آمریکا موظف است ظرف 90 روز این تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کند.


گفت و گو از مصطفی سعیدی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته