دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1394 - 12:41
حیدرزاده اعلام کرد

8 بیمارستان در تهران فاقد سیستم تصفیه‌خانه هستند/ احداث مرکز سوزباله‌سوز 300 تنی برای زباله‌های بیمارستانی

صبح امروز و در اولین روز از هفته محیط‌زیست طرح پایش بیمارستا‌ن‌های تهران با حضور مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران در بیمارستان‌های هاشمی‌نژاد و جم آغاز شد.
کد خبر : 22024

به گزارش گروه اجتماعی آنا، محمدهادی حیدرزاده در حاشیه اجرای این طرح با اشاره به اینکه از امروز طرح جهادی پایش بیمارستان‌ها علاوه بر شهر تهران در شهرستان‌های ری و رباط‌کریم نیز اجرا خواهد شد، افزود: در این طرح که به صورت سر زده از بیمارستان‌های سطح شهر بازدید به عمل می‌آید، دو موضوع وضعیت تصفیه‌خانه فاضلاب و دیگری وضعیت امحاء پسماندهای عفونی در بیمارستان‌ها توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.


وی با بیان اینکه در آغاز این طرح بیمارستان «هاشمی‌نژاد» مورد بازدید و بررسی قرار گرفت افزود: خوشبختانه سیستم تصفیه فاضلاب این بیمارستان در وضعیت مناسبی قرار دارد؛ گرچه این مرکز گزارش خود اظهاری خود را نیز به موقع ارائه کرده است و نمونه‌برداری هم از خروجی تصفیه‌خانه برای انجام راستی آزمایی توسط کارشناسان بعمل آمده است.


حیدرزاده اظهار کرد: در طول چند ماه گذشته پسماندهای عفونی و شیمیایی این بیمارستان توسط پیمانکار این مجموعه به شهرستان‌های اطراف تهران منتقل می‌شد که با پیگیری محیط‌زیست خوشبختانه این مساله برطرف شده است و در مجموع رضایت نسبی از عملکرد این مجموعه وجود دارد.


مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران در ادامه به فعال بودن اکثر سیستم‌های تصفیه‌خانه در شهر تهران اشاره و بیان کرد: 8 بیمارستان در تهران فاقد سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب هستند که اخطاریه زیست‌محیطی لازم در این خصوص صادر و به آنها ابلاغ شده است.


حیدرزاده ادامه داد: با توجه به تحول خوبی که در نظام سلامت کشور ایجاد شده است امیدوار هستیم که وزارت بهداشت به موضوعات زیست‌محیطی مانند موضوع امحای زباله و سیستم تصفیه‌خانه نگاه ویژه‌ای داشته باشد.


احداث زباله‌سوز 300 تنی در آرادکوه کهریزک


وی در بخش دیگری از سخنان خود از انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه فی‌مابین سازمان حفاظت محیط‌زیست، شهرداری تهران و وزارت بهداشت در هفته‌های آتی خبر داد و تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یک مرکز زباله‌سوز 300 تنی برای زباله‌های بیمارستانی در آرادکوه منطقه کهریزک احداث خواهد شد که در این صورت بسیاری از مشکلات زباله‌های بیمارستانی برطرف می‌شود.


حیدرزاده با بیان اینکه سامانه ویژه حمل زباله‌های بیمارستانی توسط شهرداری تهران به زودی فعال خواهد شد، گفت: با فعال شدن این سامانه تمامی زباله‌های بیمارستانی به صورت مجزا از زباله‌های شهری جمعآوری خواهند شد.


مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اشاره به اینکه زباله عفونی توسط اتوکلاو صرفا بی‌خطرسازی می‌شود و اکنون با ایزولاسیون جداگانه دفن می‌شود، تصریح کرد: به اعتقاد ما بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی پایان امحاء نیست و زباله‌سوز مرکزی قطعا باید ساخته و تا پایان سال این مرکز فعال گردد.


انتهای پیام/

برچسب ها: محیطزیست
ارسال نظر
هلدینگ شایسته