دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1396 - 14:01

بررسی راهکارهای بین‌المللی‌سازی آموزش عالی

دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری آکادمی یوراس در ایران با برگزاری کارگاهی، جدیدترین راهکارهای بین‌المللی‌سازی آموزش عالی را بررسی می‌کند.
کد خبر : 220197

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بر این اساس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان یکی از اعضای اتحادیه دانشگاه‌های اوراسیا میزبان آکادمی یوراس برای برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان «راهکارهای بین‌المللی‌سازی آموزش عالی برای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی» خواهد بود.


در این کارگاه که با حضور متخصصان در زمینه آموزش عالی از اقصی نقاط دنیا و همچنین دانشگاهیان، روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و بخش‌های بین‌الملل دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، جدیدترین راهکارها در زمینه آموزش عالی بین‌الملل بحث و تبادل نظر می‌شود.


تقویت دیدگاه‌ها و روش‌های موثر بین‌المللی‌سازی آموزش عالی، تبادل تجربیات و ایجاد تعاملی برای به حداکثر رساندن بهره‌وری از جمله اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است.


در این مراسم دکتر مصطفی آیدین رئیس موسس یوراس سخنرانی می‌کند. این کارگاه آموزشی در روز 23 مهر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود. اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های اوراسیا (یوراس) که در سال 2008 توسط دکتر مصطفی آیدین در استانبول تاسیس شده است، یک اتحادیه غیرانتفاعی است که با هدف ایجاد یک مجموعه در اوراسیا برای بین‌المللی‌سازی و ارتقای آموزش عالی در این منطقه به وجود آمده است.


این اتحادیه همه مراسم‌ها، کنفرانس‌ها، کنگره‌ها، پروژه‌ها، فعالیت‌ها، مطالعات، تحقیقات و مقالات و ... را که به همبستگی علمی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی حوزه اوراسیا کمک می‌کند را دربرمی‌گیرد.


تعداد دانشگاه‌هایی که درحال حاضر عضو این اتحادیه هستند بیش از 102 دانشگاه برتر از کشورهای مختلف بوده و این تعداد عضویت هر ساله سیری صعودی داشته است.


یکی از اهداف اصلی اتحادیه یوراس تغییر روند تمرکز بر آموزش عالی از غرب به شرق، و هرچه قوی‌‌تر کردن آموزش عالی در کشورهای منطقه اوراسیا، به ویژه کشورهای قدرتمند منطقه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته