دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1396 - 13:50
لاله افتخاری در گفت‌وگو با آنا:

آمریکایی‌ها از اقتدار سپاه واهمه دارند

عضو موتلفه اسلامی گفت: آمریکایی‌ها از اقتدار سپاه در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، دفاعی و فرهنگی واهمه دارند.
کد خبر : 220195

لاله افتخاری نماینده ادوار مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری آنا، درباره اظهارات ضد ایرانی ترامپ با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا خودش هم می‌داند صحبت‌هایی که درباره برجام می‌کند از واقعیت به دور است، اظهارداشت: ایالات متحده در برجام تعهداتی به ایران و جامعه بین‌‌المللی داده و باید به آنها پایبند باشد که با سیاست‌ها و هژمونی استکباری آنان همخوانی ندارد. چرا که طبق این تعهدات ایالات متحده باید ایران هسته‌ای را به رسمیت بشناسد.


وی با تاکید بر اینکه دولت آمریکا می‌خواهد زیر میز تعهداتی که داده بزند، گفت: رئیس جمهور آمریکا با رفتارها و سخنان عجیب، خود را در قالب انسانی که تعادل روحی و رفتاری ندارد نشان می‌دهد تا بتواند با کارهایی که با عقلانیت،‌ تعهد و قوانین بین‌المللی و انسانی فاصله زیادی دارد به اهدافش دست یابد و تعهدات برجام را زیر پا بگذارد وگرنه دولت ایالات متحده خود بهتر از هر کسی می‌داند که چه می‌گوید و چه کار می‌کند.


این عضو موتلفه اسلامی، به سخنان ترامپ درباره قراردادن سپاه در لیست سیاه تروریست اشاره کرد و بیان داشت: اینگونه ادعاها درباره سپاه پاسداران به عنوان نهادی انقلابی باطل است. اینها از اقتدار سپاه در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، دفاعی و فرهنگی واهمه دارند چرا که سپاه پاسدار انقلاب است. چون مستقیما نمی‌توانند بگویند ما با کسی که اقتدار ما را به چالش می‌کشد و اهداف استکباری ما را زیر سوال می‌برد مشکل داریم، لذا چنین تهمت‌هایی می‌زنند.


افتخاری پیروزی‌های سپاه پاسداران در عراق و سوریه را نیز از دلایل چنین سخنانی دانست و گفت: سپاه پاسداران با محاسبات سیاسی خود در سوریه و عراق توانست معادلات و برنامه‌های آمریکا را بر هم بزند و پیروزی‌های ارتش و نیروهای مردمی سوریه و عراق در مقابل تروریست‌های تکفیری بدون کمک های سپاه پاسداران ممکن نبود به همین دلیل آنها از سپاه عصبانی هستند.


این عضو موتلفه اسلامی با یادآوری تاریخ صدر اسلام خاطرنشان کرد: دشمنان در صدر اسلام کسانی بودند که پیامبر اکرم(ص) را به سلامت فکری، مالی و امانت‌داری قبول داشتند اما زمانی که از او شکست خوردند و در جنگ‌ها مقابل ایشان موفق نشدند به تهمت زدن روی آوردند تا بتوانند به اهداف خود برسند و ترامپ باید متوجه باشد و از تاریخ درس بگیرد. چرا که او نیز در چنین سیاست‌هایی موفق نخواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته