دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1396 - 12:45
سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد:

واگذاری و بهره‌برداری از املاک شهرداری تهران باید با مجوز شورای شهر باشد

سخنگوی شورای شهر تهران از تصویب کلیات طرح الزام شهرداری تهران به ساماندهی، واگذاری و بهره‌برداری املاک، اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری تهران خبر داد و گفت: از این به بعد هرگونه مجوز بهره‌برداری باید به تصویب شورای شهر تهران برسد.
کد خبر : 220149

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در حاشیه دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران به تشریح مصوبات امروز جلسه پرداخت و گفت: طرح الزام شهرداری تهران به منظور ساماندهی، واگذاری و بهره‌برداری املاک و اراضی اموال غیرمنقول شهرداری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و سازمان‌های غیردولتی امروز به صحن شورای شهر آمد.


وی با بیان اینکه این قانون با توجه به همکاری شهرداری تهران با وزارت آموزش و پرورش برای ساماندهی و ساخت‌وساز مدارس در سال 1322 بوده است، اضافه کرد: قانون واگذاری‌ها برای بهره‌برداری و نه تملک، چه به صورت رایگان و چه در شرایط خاص در آن سال به تصویب انجمن شهر رسیده و هم‌اکنون باید در شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد.


اعطا با بیان اینکه روند واگذاری‌ها خلاف قانون صریح تصویب‌شده بوده است، عنوان کرد: شورا از این واگذاری‌ها اساسا بی‌اطلاع بوده و مصوبه‌ای وجود داشته که این اختیار را به شهرداری تفویض کرده است. این در حالی است که از نظر شورا، بسیاری از واگذاری‌ها نباید انجام می‌شده است.


سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در صحن مطرح شد که از این به بعد کلیه واگذاری‌ها، حتی بهره‌برداری‌ها باید ابتدا به صورت طرح یا لایحه به شورای شهر ارسال شود، گفت: شورای شهر باید مجوز لازم را صادر کند. البته این‌طور به نظر آمد که حجم کاری شورا ممکن است افزایش پیدا کند و امکان رسیدگی به همه موارد ارسال‌شده وجود نداشته باشد. در نهایت امروز کلیات این طرح با 13 رای به تصویب رسید و در رابطه با جزئیات، جلسه آینده صحبت خواهد شد و اگر تغییراتی لازم باشد در متن ماده‌واحده انجام خواهیم داد.


اعطا با اشاره به ارسال لایحه دوفوریتی از سوی شهرداری تهران تحت عنوان اصلاحیه مصوبه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران، اضافه کرد: درخواست دوفوریتی مطرح کرده بودند که باید به صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار می‌گرفت، به همین دلیل طرح دوفوریت رای نیاورد تا یک فوریت آن رای آورد که در اولین جلسه شورای شهر در دستور کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون شهرسازی و معماری به عنوان کمیسیون فرعی قرار می‌گیرد.


سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به جلسه امروز بعدازظهر اعضای شورای شهر با شهردار تهران، توضیح داد: این جلسات غیررسمی است و هیچ‌گونه تصمیم‌گیری هم اتفاق نمی‌افتد و تنها برای عملکرد و تبادل‌نظر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته