دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امیرحاج‌رضایی:

بازی با روسیه ترس بازیکنان را می‌ریزد/نبودن «مسی» و «رونالدو» در جام جهانی به فوتبال آسیب می‌‌زند

کارشناس فوتبال گفت: بازی مقابل میزبان جام جهانی باعث می‌شود تا ترس بازیکنان بریزد و آنها با جو ورزشگاه‌ها در این رویداد مهم آشنا شوند.
کد خبر : 220104

امیر حاج رضایی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد دیدار تدارکاتی تیم ملی مقابل روس‌ها و تاثیر این بازی روی پیشرفت ملی‌پوشان گفت: «سطح فوتبال ایران با کشوری مانند روسیه قابل مقایسه نیست و کی‌روش هم قبل از بازی اعلام کرد که برای کسب تجربه در این بازی شرکت خواهیم کرد و شاید مانند کره 4 گل از روسیه بخوریم. اما نکته مهمی که این بازی برای ملی‌پوشان ما ایجاد می‌کند آشنایی با ورزشگاه‌های جام جهانی و جو حاکم در آن و همچنین رویارویی با تیم میزبان جام جهانی است.»


وی ادامه داد: «در سال 1978 که تیم ملی باید برای جام جهانی آرژانتین خودش را آماده می‌کرد در یک تورنمنت چهارجانبه در فرانسه به میدان رفت که هلندی‌ها هم در آن تورنمنت حضور داشتند. «ارنست هاپر» که هدایت تیم ملی هلند را بر عهده داشت ترجیح داد تا در آن مسابقه مقابل ایران قرار نگیرد و بعدا اعلام کرد که اگر مقابل ایران قرار می‌گرفتیم ترس این تیم مقابل هلند می‌ریخت و در جام جهانی هم شاهد بودیم که تیم ملی زمانی که مقابل هلند قرار گرفت با ترس وارد میدان شد. بازی مقابل روسیه به عنوان میزبان جام جهانی هم می‌تواند ترس ناشی از حضور مقابل میزبان جام را برای بازیکنان کم کند.»


حاج رضایی در خصوص بازی‌های دوستانه تیم ملی در ماه‌های مانده به جام جهانی با تیم‌های مختلف دنیا بیان کرد: «همانطور که کی‌روش اعلام کرد تیم ملی تا بازی‌های جام جهانی باید 8 دیدار تدارکاتی انجام دهد. اما در انتخاب تیم‌ها باید دقت زیادی به خرج دهند. به عنوان مثال تیم ملی قبل از حضور در مسابقات جام جهانی فرانسه در ایتالیا به مصاف تیم باشگاهی رم رفت و با 7 گل مغلوب این تیم شد که ماحصل آن نتیجه برکناری «ایوویچ» بود و تاثیر بدی روی بازیکنان گذاشت. در حال حاضر هم باید تیم ملی با تیم‌هایی بازی کند که برد و باخت دراین بازی‌ها تاثیر بدی روی روحیه بازیکنان به جا نگذارد.»


کارشناس فوتبال در مورد حذف تیم‌های بزرگی مانند هلند و همچنین احتمال نبودن ستاره‌هایی مانند رونالدو و مسی و تاثیر آن بر جام جهانی گفت: «همیشه جام جهانی ویترین مسابقات فوتبال در دنیا است و تمامی تیم‌های شرکت کننده با بهترین آمادگی در این رقابت شرکت می‌کنند. قطعا نبودن بازیکنانی بزرگی مانند مسی و رونالدو که 10 سال عنوان بهترین بازیکن دنیا را کسب کرده‌اند به فوتبال آسیب می‌رساند. من به شخصه دوست ندارم تیم‌هایی مانند پرتغال و آرژانتین حذف شوند تا شاهد هنرنمایی ابرستاره هایی مانند رونالدو و مسی در جام جهانی باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته