دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1396 - 11:33
گزارش آنا از تذکرات اعضای شورای شهر به شهرداری تهران؛

سرنوشت عکاسی تهامی تا خرید دسته‌ای فال توسط محسن هاشمی

رئیس کمیته عمرانی شورای شهر تهران در حالی خواستار بازنگری در برخی دستورالعمل‌های مبهم شهرداری شد که دو عضو دیگر شورا نیز نسبت به نصب تبلیغات روی بدنه اتوبوس‌ها و بی‌توجهی به «عکاسی تهامی» به شهرداری تذکر دادند.
کد خبر : 220095

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، افشین حبیب‌زاده، رئیس کمیته عمرانی شورای شهر تهرا در تذکر پیش از دستور خود در دوازدهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: در سال 84 شورای شهر مصوبه‌ای مبنی‌بر الزام شهرداری تهران بر تهیه و اجرای دستورالعمل ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی، رفاهی و ... به کارکنان شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه داشته اما اطلاعات درستی در خصوص متن دستورالعمل و عملکرد 12 ساله در اختیار نیست.


وی تاکید کرد: متاسفانه موضوع واگذاری املاک به صورت زمین، واحد مسکونی و... به برخی اشخاص و تعاونی‌ها که در دوره گذشته مساله‌آفرین شد، در قالب این‌گونه دستورالعمل‌ها بود که باید مراقبت بیشتری از این دستورالعمل‌ها شود.


رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تصریح کرد: کمیسیون ما طرحی را نیز برای بازنگری در این گونه دستورالعمل‌ها آماده کرده است که در صورت لزوم ارائه می‌کند.


حبیب‌زاده افزود: متاسفانه شاهد هستیم برخی رسانه‌ها تذکرات اعضا را منعکس نمی‌کنند و تنها به تشریح مصوبات می‌پردازند و به اشتباه تصویب مصوبات را وظیفه شورا می‌دانند، در حالی که شورا وظیفه نظارتی دارد.


شهرداری در پارک پردیسان تغییر کاربری ندهد


زهرا صدراعظم نوری، دیگر عضو شورای شهر تهران، در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به واگذاری مدیریت 15 ساله پارک پردیسان به شهرداری تهران اظهار کرد: این واگذاری مصوبه شورای شهر تهران را داشته که اجرای آن از سال 91 معطل و روی زمین مانده بود و خوشبختانه با مدیریت شهردار جدید تهران این مصوبه اجرایی شد.


وی با بیان اینکه پارک پردیسان به عنوان اکوپارک، ذخیره ارزشمند و ریه تنفسی تهران محسوب می‌شود، تصریح کرد: شهرداری تهران علی‌رغم مشکلات شدید مالی مدیریت این پارک را به خاطر مردم در اختیار گرفت، اما در راستای این حرکت خوب باید یادآور شوم که در دوره قبل مدیریت شهری اقداماتی در اطراف این پارک انجام داده که موجب منقرض شدن ده‌ها گونه گیاهی خود رو شده که لازم است نسبت به مراقبت هرچه بیشتر از گونه‌های گیاهی اقدام کند.


رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری باید از هرگونه تغییر کاربری در این پارک خودداری کند، گفت: باید پارک پردیسان به گونه‌ای بهسازی شود که اکولوژیک آن تغییر نکند، لذا خواهشمندیم شهرداری تهران از نگاه غیر بومی و پیمانکاری به پارک پردیسان خودداری کند.


محسن هاشمی‌رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه چندین سال است که موضوع واگذاری پارک پردیسان به شهرداری تهران مطرح است اما مدیران محیط زیست مانع انجام این امر می‌شدند، گفت: لازم است از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بابت این تصمیم تشکر کنیم.


لزوم ساماندهی برجسب‌های تبلیغاتی روی اتوبوس‌های پایتخت


حجت نظری صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به نصب تبلیغات روی بدنه اتوبوس‌ها اضافه کرد: متاسفانه سازمان زیباسازی از برچسب‌های بی‌کیفیت استفاده کرده به گونه‌ای که از داخل اتوبوس بیرون مشخص نیست و فضای ناخوشایندی را برای مسافران فراهم کرده که بعضا عده‌ای از اتوبوس‌ها به عنوان زندان کوچک یا متحرک نام می‌برند.


عضو شورای شهر تهران در ادامه از لزوم حمایت شهرداری تهران از کتاب‌فروشی‌های سیار تاکید و عنوان کرد: شهرداری تهران می‌تواند در قالب اصلاحیه ساماندهی ناشران و کتاب‌فروشان از کتاب‌فروشان سایر حمایت کند زیرا سرانه مطالعه در شهر تهران بهبود پیدا می‌کند.


شهرداری تهران به تعهداتش درباره عکاسی تهامی عمل کند


احمد مسجد جامعی نیز در تذکرات پیش از دستور دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه در آستانه روز حافظ قرار داریم و بهتر است کاری برای حافظ انجام دهیم، تصریح کرد: در خیابان حافظ نمادی از حافظ دیده نمی‌شود و درخواست می‌کنم تا سازمان زیباسازی طرحی را برای این خیابان در نظر بگیرد.


وی در ادامه به برخی از تبلیغات صورت گرفته در نمادهای عزاداری ایام محرم اشاره و عنوان کرد:‌ در کنار نمادهای عزاداری، تبلیغات اقتصادی نیز صورت می‌گیرد و نام شرکتی در کنار اسامی ائمه می‌آید در صورتی که نباید با این ابزارها تبلیغ انجام شود.


عضو شورای شهر تهران ادامه داد: گاهی اوقات نیز نام ائمه روی صندوق‌های مالی قرار می‌گیرد که بعضاً برخی از آنها ورشکسته می‌شوند و این موارد مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.


مسجد جامعی با اشاره به عکاسی تهامی که 90 سال است که در میدان بهارستان وجود دارد و تبدیل به یک سرمایه ملی و تاریخی شده است، گفت:‌ این عکاسی 40 روز بعد از فوت صاحبش تعطیل شد؛ این در حالی است که شهرداری تهران درباره عکس‌های تهامی تعهداتی داشته که باید به آن تعهدات پیشین عمل شود.


عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه عکاسی تهامی آرشیوی از عکس‌های تهران داشته و قرار بود آنجا به کافه عکس تبدیل شود، گفت: قرار بود عکس‌های قدیمی تهران در مقابل عکس‌های جدید تهران در کنار یکدیگر به نمایش گذاشته شود و باید این تعهدات مورد پیگیری قرار گیرد و نماد عکس تهران مجددا به فعالیتش ادامه دهد.


فال خریدن از فال‌فروش‌های سرچهار راه


در ادامه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره تذکر مسجد جامعی در خصوص نماد حافظ اظهار کرد:‌ شما همیشه فعالیت‌های ابتکاری داشتید و جالب می‌شود اگر فال‌گیرهای سر چهار راه را بیاورید تا فال همه اعضا را بگیرند.


هاشمی تاکید کرد: من از جمله کسانی هستم که همیشه از این فال‌ها می‌خرم؛ حتی به جای گل برای خانواده به صورت بسته‌ای فال می‌گیرم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته