دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1394 - 11:21
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی:

امکان خرید سابقه بیمه برای پر کردن خلاء سوابق بیمه‌ای وجود ندارد

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: امکان خرید سابقه بیمه برای پر کردن خلا سوابق بیمه‌ای وجود ندارد.
کد خبر : 22001

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد حسن زدا افزود: بر اساس ماده 39 قانون تامین اجتماعی، کارفرما مکلف است حق بیمه هر ماه کارگران را تا پایان ماه بعد پرداخت کند و همچنین صورت مزد و حقوق بیمه شدگان را به ترتیبی که در آئین نامه طرز تنظیم و ارسال صورت مزد و حقوق تعیین شده ارسال کند و در صورتی که کارفرما در انجام این تکلیف قصور کند، باید اصل حق بیمه را به همراه جرائم متعلقه بپردازد.


وی اظهار کرد: بیمه شدگان پس از سال‌ها بیمه پردازی برای تجمیع سوابق و یا بهره مندی از مزایای بازنشستگی به شعب مراجعه می‌کنند و متوجه وجود عدم پرداخت حق بیمه در یک ماه یا ماه‌هایی از سال‌های گذشته می‌شوند که این خلا با پرداخت حق بیمه امکان جبران ندارد و بیمه شده باید خلا‌های بیمه ای را با بیمه پردازی در زمان اشتغال پر کند تا شرایط بازنشستگی را احراز کند.


معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی توصیه کرد بیمه شدگان از طریق مراجعه به سامانه سوابق سازمان تامین اجتماعی از پرداخت حق بیمه خود از سوی کارفرما اطمینان حاصل کنند و در صورت عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما آن را به کارفرما و یا اداره کار اطلاع دهند.


وی با بیان اینکه برای بهره‌مندی از شرایط بازنشستگی احراز یکی از شرایط بازنشستگی طبق ماده 76 قانون تامین اجتماعی الزامی است، تصریح کرد: نمی‌توان برای برخورداری از شرایط بازنشستگی سال‌هایی که حق بیمه آن پرداخت نشده را پرداخت کرد.


زدا با توجه به شرایط استحقاق مستمری بازنشستگی اظهار کرد: 30سال سابقه تمام و حداقل سن لازم برای مردان 50سال تمام و برای زنان 45 سال و یا 35سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه بدون شرط سنی و یا زنان با 20سال سابقه پرداخت حق بیمه و 42سال سن، مشروط به اینکه به هنگام ارائه درخواست بازنشستگی یا ترک کار در کارگاه‌های مشمول قانون کار اشتغال داشته باشند، می‌توانند تقاضای بازنشستگی کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: بازنشستگی بیمه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته