دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ماجرای شایعه معاهده نظامی ایران و سوریه چه بود؟

همزمان با وارد شدن تحولات سوریه به مرحله جدید، به تازگی برخی شایعات در فضای مجازی درباره ورود نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه از قول «امیر موسوی» تحلیلگر تلویزیون‌های عربی مطرح شده که البته او در فیس‌بوک خود این موضوع را تکذیب کرده است.
کد خبر : 21995

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در این پیام که تکذیب شد به نقل از «امیر موسوی» نوشته شده بود «رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا دستور تاریخی فرمان اجرایی شدن معاهده دفاعی ایران و سوریه را صادر خواهند کرد.»


این موضوع در حالی مطرح می شود که این تحلیلگر تلویزیون‌های عربی در صفحه رسمی خود هیچ مطلبی پیرامون این موضوع منتشر نکرده و پس از انتشار این شایعات، بیان این مطالب را تکذیب کرده است.


البته جمهوری اسلامی ایران کمک‌های مستشاری و حمایت‌های مادی و معنوی و پشتیبانی از محور مقاومت به کشورهای منطقه را علنا اعلام کرده و از این موضوع هیچ ترسی ندارد.


"عباسعلی منصوری آرانی" فرمانده سابق دافوس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ایران همواره به دوست و برادر خود کمک خواهد کرد و هرگز تمایل به دخالت مستقیم در هیچ کشوری ندارد.


وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای کمک مستشاری انواع تاکتیک‌ها و روش‌های نبرد را برای مبارزه با تروریسم در اختیار کشورهای منطقه قرار داده است.


"محمدحسن آصفری" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران شریک غم مظلومین دنیا بوده و آن را از وظایف آرمانی و دینی خود می‌داند.


ضمنا این کمک‌ها برای مبارزه با تروریسم بوده و کمک‌های مستشاری به صورت کاملا آشکار مطرح می‌گردد و نیازی به پنهان کاری نیست.


سردار "محمداسماعیل کوثری" رئیس کمیته دفاعی امنیتی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: آزادگان جهان کمک‌های مستشاری ما را دریافت و توطئه مستکبرین را دریافت می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته