دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1394 - 11:04
لحظه‌هایی از مسابقات «ربات امدادگر»

شکست ربات‌های پیچیده در انجام وظایف آسان

شاید یک روز ربات‌ها کنترل سیاره ما را در اختیار بگیرند اما در حال حاضر آنها قادر به انجام دادن کارهایی که برای ما انسان‌ها بسیار ساده است، نیستند.مسابقات DARPA آغاز شده است و نخستین مراحل آن پر از لحظه‌هایی بود که می‌توان به دنیای تخیلی پر از آدم آهنی خندید.
کد خبر : 21981

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از medium.com، مسابقات امداد و نجات رباتیک که DARPA یا سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی آن را برگزار می‌ کند، محلی برای به چالش کشیدن توانایی‌های آدم‌آهنی‌هایی است که از 3 دهه قبل یکی از تخیل‌های انسان برای آینده بوده‌اند.


تصاویر ثبت شده از این دور از مسابقات نشان می‌دهد که اگر چه روبات‌ها امروز کارهای عجیبی از شمشیرزنی تا پریدن و دویدن و حتی خزیدن همچون یک موجود زنده را انجام می‌دهند، ولی هنوز هم تکنولوژی آنها راه درازی تا کاربری واقعی‌شان در پیش دارد.


هنوز هم باید چند دهه وقت صرف بهینه‌سازی این دستگاه‌ها شود تا بتوانند روزی از روی یک ATV موتور پیاده شوند و در میان شگفتی حضار، یک انسان آسیب دیده از حادثه را به محل امن برسانند.


در DARPA امسال مشخص شد که ربات‌ها چه کاستی‌های جدی‌ای برای انجام فرمان‌های یک پزشک ناظر دارند اما در کنار تمام تصاویر خنده‌دار، ربات CHIMP (شامپانزه) که محصول کارنگی ملون است، پس از زمین‌ خوردن دوباره خود را جمع و جور کرد و روی پا ایستاد که توانایی بسیار مهمی است. ربات Cheetah (چیتا) از دانشگاه MIT نیز یک صحنه غلت خوردن داشت که آن هم در ویدئوهای پایین دیدنی است.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

برچسب ها: ربات رباتیک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته