دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اشرفی اصفهانی : تا سن 80 سالگی یک ریال از وجه شرعی در جیب آقای هاشمی نرفته است

«آشنا شدن با امام خمینی(ره) آن هم در سن 13 سالگی،‌ زندگی طلبگی با شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی حدود 22 سال در مدرسه فیضیه، هم درس و هم بحث بودن با رهبر معظم انقلاب و آقای هاشمی رفسنجانی قبل از انقلاب و روابط نزدیک با رهبری بعد از انقلاب و شرکت در بحث خارج فقه ایشان از جمله افتخارات زندگی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اشرفی اصفهانی فرزند ارشد شهید محراب، آیت‌الله اشرفی اصفهانی است که کمتر کسی را می‌توان با این خصوصیات پیدا کرد.»
کد خبر : 21980

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا،‌ وی در گفت‌و‌گو با فارس گفت:
«آقای هاشمی رفسنجانی چون آن زمان‌ها (دوران طلبگی) هم در کار تجارت و کسب و کار بودند خیلی نمی‌توانستند دقیق در همه بحث‌ها حضور پیدا کنند. آن زمان‌ها هم پسته همیشه همراه داشتند و یادم هست که چند سال پیش به عیادت من آمدند و برای من حدود ده کیلو پسته آوردند.


من معتقد هستم به قدری ایشان وضع مالی شان خوب است که ظرف این حدود ۸۰ سال که از عمر ایشان می گذرد یک ریال وجوهات شرعی در جیب شان نرفته است. این را اعتقاد دارم. به بسیاری از طلبه‌ها پول قرض می‌دادند و حمایت مالی می‌کردند از طلبه‌ها. فلذا خیلی فرصت حضور در همه مباحثات علمی را نداشتد.»


* یعنی در کار تجارت بودند؟


«بله حتی به خارج از کشور هم پسته صادر می‌کردند و ملک و املاک زیادی هم داشتند. وضع مالی ایشان خیلی خوب بود و کمک خیلی خوبی از درآمد پسته‌شان به طلبه‌ها می‌کردند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته