دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1394 - 10:49

بعیدی‌نژاد از روند آهسته پیشرفت در متن‌ پیش‌نویس توافق هسته‌ای خبر داد

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با بیان اینکه بعد از پایان روز سوم مذاکرات و ترک وین از سوی معاونان قرار شد جلسات کارشناسی ادامه یابد گفت: در دو جلسه کارشناسی متن پیوست‌های مربوط مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گرفت.
کد خبر : 21976

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، حمید بعیدی نژاد عضو مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در صفحه اجتماعی خود با بیان اینکه بعد از پایان یافتن روز سوم مذاکرات و اتمام جلسه معاونان که تا ساعت یازده و نیم شب گذشته ادامه داشت، گفت: معاونان وین را ترک کردند ولی قرار شد جلسات کارشناسی ادامه یابد.


بعیدی نژاد افزود: بر این اساس دو جلسه کارشناسی (روز گذشته) در صبح و بعدازظهر در خصوص مباحث هسته‌ای و مباحث تحریم‌ها بین تیم‌های کارشناسی ایران و نمایندگان 1+5 برگزار شد که طی آن متن پیوست‌های مربوط مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گرفت.


عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان نوشت: با انجام این مرحله از مذاکرات کارشناسی، این دور از مذاکرات پایان یافت.
پس از این مذاکرات، بلافاصله هماهنگی‌های لازم برای تعیین چارچوب و زمانبندی جلسات بعدی معاونان و کارشناسان صورت خواهد گرفت.
مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه در پایان اظهار داشت: در مجموع هر چند با توجه به ماهیت پیچیده مباحث، پیشرفت در مذاکرات تدوین متن‌ها روند کُند و آهسته‌ای دارد اما در این دور از مذاکرات، تلاش شد متن اصلی و پیوست‌های فنی در خصوص مباحث هسته‌ای و تحریم‌ها هر چه بیشتر تکمیل شود و بحثهای مهمی برای امکان پالایش هر چه بیشتر این متون از موارد اختلافی صورت گرفت.


انتهای پیام/

برچسب ها: بعیدی نژاد وین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته