دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1396 - 12:45

دولت عراق تحریم‌های اقلیم کردستان را افزایش داد

شورای امنیت ملی عراق در نشست امروز خود دستور اعمال چند تحریم جدید را علیه اقلیم کردستان صادر کرد.
کد خبر : 219738

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه سومریه‌نیوز، شورای امنیت ملی عراق امروز (دوشنبه)، چندین تصمیم گرفت که یکی از آن‌ها در دست گرفتن اداره شبکه‌های تلفن همراه در اقلیم کردستان است.


دفتر نخست‌وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «حیدر العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ریاست نشست وزارتی امروز شورای امنیت ملی را برعهده داشت. این شورا پیشروی‌های بزرگ نیروهای قهرمان عراقی در عرصه‌های مختلف نبرد با داعش در حویجه و نزدیک شدن به زمان آزادسازی کامل اراضی کشور و شکست نهایی تکفیری‌ها را تبریک گفت.»


طبق این بیانیه، شورای امنیت ملی خواستار اجرای همه تصمیمات اتخاذ شده پیشین و تداوم آن‌ها به انضمام مجموعه تصمیمات جدید برای بازگرداندن قدرت در اقلیم کردستان به دولت فدرال شد و تاکید کرد که این تصمیمات، مجازات اقلیم کردستان نیست و علیه شهروندان کرد اعمال نمی‌شود، بلکه این تصمیمات به صلاح این شهروندان است.


دفتر نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: «شورای امنیت ملی خواستار ارائه دادخواست دادستانی کل برای تحت پیگرد قرار دادن آن دسته از کارمندان دولتی که در روند برگزاری رفراندوم جدایی منطقه کردستان همکاری داشته‌اند، شد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته