دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1396 - 18:36
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین خبر داد

دستگیری 2 شکارچی متخلف در منطقه الموت غربی و کوهین

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین از دستگیری 2 متخلف با دو قبضه اسلحه قاچاق، به جرم شروع به شکار غیرمجاز در منطقه الموت غربی و خبر داد.
کد خبر : 219727

غلامرضا جهان‌تیغ، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاریی آنا در مورد آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع استان قزوین اظهار کرد: محیط زیست استان قزوین سال گذشته برنامه‌های آموزشی در راستای نحوه اطفاء حریق جنگل و مرتع برای پرسنل برگزار کرد و همچنین تیم واکنش سریع متشکل از نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی را ایجاد کرد.


وی افزود: براساس اقدامات صورت گرفته نسبت به سال گذشته میزان حریق مراتع کاهش یافته و حریق جزئی در مراتع را شاهد بودیم به طوری که در منطقه حفاظت شده باشگل حریق قابل توجهی نداشتیم و حتی امسال در جنگل‌ها نیز هیچ حریقی صورت نگرفت.


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین با تاکید بر اینکه 100درصد حریق صورت گرفته در استان قزوین ناشی از عامل انسانی بوده است؛ افزود: متاسفانه کسانی که برای گذران اوقات فراغت و تفریح به دامن طبیعت پناه برده بودند قبل از خاموش کردن آتش اقدام به ترک محل کردند که منجر به بروز حریق شده است.


این مقام مسئول در محیط زیست استان قزوین به کمبود تجهیزات و امکانات سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد و گفت: 17 میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی تحت مدیریت و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست است این درحالیست که سازمان حفاظت محیط زیست تجهیزات به روز و استانداردی برای اطفاء حریق ندارد برهمین اساس طبیعتا نمی‌تواند به صورت حرفه‌ای در این مواقع عمل کند.


جهان‌تیغ ادامه داد: برخی از مردم نسبت به استفاده از آتش‌کوب در زمان اطفاء حریق انتقاداتی وارد می‌کنند و تصور می‌کنند به دلیل کمبود تجهیزات ما فقط از این وسیله استفاده می‌کنیم در حالی که این ابرازی کاربردی برای اطفا حریق مرتع است البته باید پذیریم که امکانات و تجهیزات استاندارد مورد نیاز را در دسترس نداریم.


وی همچنین از دستگیری 2 شکارچی متخلف با دو قبضه اسلحه قاچاق به جرم شروع به شکار خبر داد و گفت: دو شکارچی متخلف به جرم شروع به شکار دستگیر شدند که در زمان دستگیری نیز دو قبضه سلاح قاچاق از آنان کشف شد.


جهان تیغ با بیان اینکه متخلفان توسط یگان حفاظت محیط زیست در منطقه کوهین و الموت غربی قزوین دستگیر شدند، افزود: در پی گشت کنترل شبانه روزی ماموریا یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین دو فرد متخلف به جرم شروع به شکار دستگیر شدند و پرونده آنان جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین یادآور شد: متخلفان شکار و صید هشدارها را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف هیچگونه چشم پوشی نخواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته