دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1396 - 10:26
رئیس کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد:

لزوم تغییر نگاه مسئولان به مباحث استخدامی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد باید صلاحیت حرفه‌ای حرف اول را در استخدام‌ها حتی در بخش خصوصی بزند.
کد خبر : 219641

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمد مهدی زاهدی در مراسم بیست و پنجمین سالروز تاسیس دانشگاه علمی کاربردی در سالن اجلاس سران گفت:‌ در قانون برنامه ششم توسعه به جایگاه دانشگاه علمی کاربردی بسیار توجه شده است و انتظار داریم که این دانشگاه کیفیت را به خوبی ارتقاء دهد و بتواند محتوای اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشد.


او ادامه داد: در بودجه سال 96 حدود 4 هزار میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات دانشگاه‌ها اختصاص یافته است که 200 میلیارد از آن به دانشگاه علمی کاربردی داده می‌شود.


او با بیان اینکه پیشتاز آمایش سرزمین و دانشگاه نسل سوم دانشگاه علمی کاربردی بوده است، گفت:‌ این به این معنا نیست که به دانشگاه‌های دیگر توجه نشود اما انتظار بالایی از دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد و ما انتظار داریم که این دانشگاه رشته‌های ضابط و پایه‌دار داشته باشد مدرسان آن مسلط به حوزه علمی و کاربردی باشند و دوره‌های پودمانی را جدی بگیرند.


زاهدی در تغییر نگرش نسبت به جذب مدرسان در این دانشگاه گفت:‌ باید با آموزش‌های کوتاه مدت ارتقاء کیفیت همیشه در اولویت دانشگاه علمی کاربردی باشد.


رئیس کمیسیون آموزش مجلس همچنین خطاب به دولتمردان گفت:‌ ما از سازمان برنامه و بودجه، سازمان استخدامی و هیات وزیران انتظار داریم که نگاه‌شان را در مباحث استخدامی تغییر دهند. باید صلاحیت حرفه‌ای حرف اول را در استخدام‌ها حتی در بخش خصوصی بزند.


او در پایان گفت:‌ مراکز علمی کاربردی به عنوان یک نهاد و بنیان اقتصادی نباید نگاه شود بلکه هدف اصلی آموزش جوانان باشد تا بتوانند در ارتقاء کیفیت و به روز رسانی خود حرف اول را بزنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته