دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1393 - 14:14
عضو شورای اسلامی شهر تهران:

حمایت از محصولات ارگانیک در بودجه 94 شهرداری تهران لحاظ می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تاثیر مصرف محصولات ارگانیک بر پیشگیری از بیماری‌ها گفت: با صرف بخش کوچکی از هزینه‌های درمان در توسعه کشاورزی ارگانیک می‌توانیم از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کنیم.
کد خبر : 2196

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، غلامرضا انصاری با برشمردن عناصر موثر در سلامتی گفت: هوا و تنفس کامل، غذای سالم و فعالیت بدنی مورد نیاز، سه عنصر اصلی در تامین سلامت انسان هستند. امروز جهان پیشرفته با تامین این عناصر به دنبال تحقق عمر ۱۵۰ سال برای انسان است.


عضو شورای شهر تهران افزود: اگر امروز بیماری‌های نوپدید در جامعه گریبانگیر مردم شده، علت عمده آن مربوط به کاستی‌ها و کمبود‌ها در زمینه این سه عنصر است. در بحث غذا، استفاده نابجا از کودهای شیمیایی، نگهدارنده‌ها و افزودنی‌ها باعث از بین رفتن عناصر مفید غذا و ایجاد عوامل مضر برای بدن شده است. امروز تحقیقات ثابت کرده طبخ غذا با روغن‌ها، استفاده از کاهنده‌ها مثل آبکش کردن برنج و استفاده از هورمون‌ها در مواد پروتئینی و لبنیات، باعث ایجاد تاثیرات سوء و زیانبار برای بدن می‌شود.


انصاری در ادامه با اشاره به مزایای مواد غذایی ارگانیک گفت: تاکید بر ارگانیک بودن مواد غذایی یکی از نکات اساسی و استراتژیک در حفظ سلامت غذا است. ما اگر توسعه مصرف محصولات ارگانیک را در سطح کلان از طریق وزارت بهداشت و در سطح خرد از طریق سازمان‌های اجتماعی مثل شهرداری‌ها در دستور کار قرار دهیم، از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌شود.


وی اضافه کرد: در سال گذشته بحث حمایت از محصولات ارگانیک به صورت جدی در شورای شهر مطرح و برای عرضه کنندگان محصولات ارگانیک، تسهیلات متعددی در سازمان میادین میوه و تره بار در نظر گرفته شد. امسال نیز به رغم مضایق بودجه شهرداری تلاش می‌کنیم در بودجه سال ۹۴ که این روز‌ها در شورای شهر بررسی می‌شود، سهمی برای حمایت از کشاورزی ارگانیک در اعتبارات سازمان میادین پیش بینی کنیم.


وی با تقدیر از برگزاری جشنواره هفته ارگانیک تهران توسط سازمان میادین میوه و تره بار گفت: این جشنواره از یک سو برای آگاه سازی مردم درباره محصولات ارگانیک و از سوی دیگر، برای تشویق دست اندرکاران و فعالان این عرصه بسیار موثر است. ضمنا مابه التفاوت قیمت محصولات ارگانیک با سایر محصولات، می‌تواند با دریافت عوارض از محصولات ناسالم و دارای افزودنی‌ها و نگهدارنده‌ها جبران شود.


عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: توسعه محصولات ارگانیک می‌تواند در حفظ سلامت مردم بسیار مفید باشد و در سطح ملی باید تلاش کنیم تا محصولات ارگانیک را توسعه دهیم؛ زیرا تاثیر بسیاری در پیشگیری از سرطان‌ها و بیماری‌های هولناک دارد و از ایجاد هزینه‌های سرسام آوری که کشور باید برای درمان این بیماری‌ها بپردازد، جلوگیری می‌کند. بنابراین با صرف یک صدم و چه بسا یک هزارم هزینه‌های درمان می‌توانیم توسعه کشاورزی ارگانیک را تحقق بخشیم و از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کرده و طول عمر افراد را نیز افزایش دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته