دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1396 - 09:35
علیزاده خبر داد

بررسی نحوه مدیریت واردات کالاها در کمیسیون صنایع و معادن

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن نشست امروز کمیسیون متبوع خود را تشریح کرد.
کد خبر : 219597

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری آنا، رضا علیزاده با اشاره به نشست دیروز کمیسیون صنایع و معادن گفت: طبق برنامه از پیش تعیین شده قرار بود با حضور مدیر عامل شرکت ملی مس ایران به مشکلات فیمابین شرکت ملی مس ایران و معدن طلای شهرستان تربت حیدریه رسیدگی شود و گزارشی از اقدامات در خصوص طرح توسعه معدن مس سونگون ارائه شود.


عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما این دستور کار به روز سه شنبه موکول شد، با این حساب طرح اصلاح ماده (31) قانون مقررات صادرات و واردات در دستور کار قرار گرفت.


نماینده مردم ورزقان در مجلس دهم در خصوص این طرح اصلاحی توضیح داد: برخی نمایندگان به دنبال آن هستند تا واردات کالاهای تولیدی در کشور به طور کل ممنوع شود و کمیسیون صنایع به عنوان کمیسیون فرعی موضوع را در دستور کار خود قرار داد.


وی اظهار داشت: در همین زمینه نظرات موافق و مخالف نمایندگان به بحث و گفت‌ وگو گذاشته شد اما از آنجایی که اعضای کمیسیون باید به کرمانشاه برای بازدید و بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی این استان سفر می کردند، بررسی طرح اصلاحی به جلسه ای دیگر موکول شد.


این نماینده مجلس در خصوص شرایط فعلی واردات بیان داشت: در حال حاضر دولت با تعیین تعرفه کالاهای وارداتی می تواند بازار را مدیریت کند تا اگر کالایی در کشور تولید می شود با افزایش تعرفه میزان واردات آن کنترل و از تولید داخلی حمایت شود.


علیزاده در ادامه گفت: ممنوع کردن واردات کالا رویه نادرستی است چرا که نظام معاملات را بر هم می زند، در دنیا نظام تعرفه ای برای مدیریت واردات در حال اجرا است و برخی نمایندگان تاکید دارند که ممنوعیت واردات عملی نشود.


به گزارش خانه ملت، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین تصمیم گیری نهایی برای تعیین تکلیف مدیریت واردات کالاها به نشست هفته های آتی موکول شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته