دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1396 - 08:19
در مراسم روز جهانی کودک صورت گرفت:

آرزوی صلح و شادی برای کودکان جهان

مراسم جشن روز جهانی کودک، شب گذشته (یکشنبه 16 مهر) با حضور لیلی رشیدی، احترام برومند، مصطفی رحماندوست، شهرام اقبال زاده و طاهره ایبد در باغ کتاب برگزار شد.
کد خبر : 219553

به گزا ش خبرنگار فرهنگی آنا، احترام برومند؛ مجری پیشکسوت برنامه های کودک و نوجوان در مراسم روز جهانی کودک، ضمن ادای دین به اهالی قلم گفت: من خودم را مدیون افرادی میدانم که به ادبیات کشور خدمت می کنند و زمینه ساخت برنامه های مختلف را با کتاب ها و سناریوهاشان فراهم میآورند.



وی با بیان اینکه مخاطب اجراهای او، شاید مادربزرگهای کودکان امروزی باشند، اظهار داشت: بسیار خوشحالم که باغ کتاب برای کودکان و نوجوانان ساخته شده است.


طاهره ایبد؛ نویسنده کودک نیز در این مراسم، گفت: من به دلیل اینکه احساس می کردم دنیای کودکان از دنیای بزرگسالان بهتر است، سال ها برای کودکان کار کرده‌ام.



وی آرزوی قلبی خود را در شادی کودکان ایران و جهان خواند و افزود: به امید روزی که هیچ جنگی در جهان نباشد و در چشم هیچ کودکی اشکی نبینیم.


شهرام اقبال زاده؛ مترجم و منتقد حوزه کودک و نوجوان نیز برای دقایقی، به توضیح کار منتقدان پرداخت.



وی گفت: همانطور که سانچو، تکاندن لباس های دن کیشوت بعد از جنگ با دیوهای واهی بود، کار ما هم در قبال نویسندگان و آثارشان چنین کاری است.


در ادمه این مراسم، مصطفی رحماندوست دقایقی را به شعرخوانی برای کودکان پرداخت و کودکان را با خود همراه کرد.



سخنان لیلی رشیدی؛ بازیگر تلویزیون و سینما پایان بخش این مراسم بود. او در سخنانی کوتاه؛ ابراز امیدواری کرد که هیچ قدرتمندی مسبب ناراحتی کودکان نشود و همه سعی کنیم بچه ها در صلح و شادی باشند.



در پایان نیز کیکی که به منظور روز جهانی کودک تهیه شده بود توسط میهمانان برش خورد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته