دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرمربی فولاد خوزستان:

شفر نمی‌تواند تغییرات زیادی در استقلال ایجاد کند/ از دعوت بازیکنانم به تیم ملی هم خوشحالم هم ناراحت

سیروس پورموسوی گفت: استقلال تیم خوبی است و سرمربی آلمانی این تیم نمی‌تواند طی 10 روز تغییر زیادی در آن ایجاد کند.
کد خبر : 219347

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم فوتبال فولاد خوزستان در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر در یک دیدار سخت باید در تهران به مصاف استقلال تهران برود. شاگردان پورموسوی در حالی مقابل استقلال صف‌آرایی می‌کنند که «وینفر شفر» برای اولین بار روی نیمکت آبی‌ها در این بازی می‌نشیند.


سیروس پورموسوی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد شرایط فولاد خوزستان در تعطیلات لیگ برتر گفت: «تیم فولاد بعد از تعطیلی اول لیگ نتایج خوبی کسب کرد و از 3 بازی 7 امتیاز به دست آوردیم که در بازی آخر مقابل استقلال خوزستان هم مستحق برد بودیم. در این تعطیلات هم دوران بدنسازی را پشت سر گذاشتیم ضمن اینکه دو بازی دوستانه هم با تیم‌های بومی خوزستان انجام دادیم تا بازیکنان در شرایط مسابقه قرار بگیرند.»


وی در رابطه با بازی هفته نهم فولاد مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی بیان کرد: «استقلال در این فصل تاکنون شرایط خوبی نداشته اما این تیم همیشه آمادگی بهتر شدن را دارد. ما هیچ وقت به نتایج و شرایط استقلال توجه نمی‌کنیم و روی تیم خودمان تمرکز داریم. بازی در ورزشگاه آزادی مقابل هواداران استقلال کار را برای ما سخت می‌کند اما به خوبی این تیم را آنالیز خواهیم کرد تا بتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم.»


سرمربی فولاد در مورد حضور «شفر» روی نیمکت استقلال در اولین بازی مقابل این تیم گفت: ««شفر» مربی خوبی است که کارنامه درخشانی دارد اما او حدود 10 روز است که به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد و یک مربی طی این مدت کوتاه نمی‌تواند تغییرات زیادی در تیم ایجاد کند.»


پورموسوی در خصوص برنامه‌ریزی سازمان لیگ در مورد هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر افزود: «برنامه‌ریزی سازمان لیگ باید به گونه‌ای باشد تا تیم‌ها آسیب نبینند ولی این برنامه به تیم‌هایی که بازیکنان ملی‌پوش دارند ضربه می‌زند. بازیکنان ما به تیم ملی دعوت می‌شوند هم برای ما جای خوشحالی دارد و از سوی دیگر ناراحتم چون بخاطر برنامه‌ریزی نامنظم کار را برای ما سخت می‌کند.»


وی ادامه داد: «البته خوشحال هستیم که دو بازیکن ما به تیم ملی دعوت شده‌اند ضمن اینکه بعد از سال‌ها احمد عبدالله‌زاده به عنوان یک بازیکن بومی از استان خوزستان به تیم ملی دعوت شد. فوتبال خوزستان درحالی که سال‌های دور بازیکنان زیادی در تیم ملی داشت اما در سال‌های گذشته هیچ نماینده‌ای در تیم ملی نداشت که ما در این فصل به دنبال این هستیم تا با استفاده از بازیکنان جوان در کنار باتجربه‌ها بتوانیم در سال‌های آینده دوباره فوتبالیست‌های خوزستان جایشان را در تیم ملی پیدا کنند.»


پورموسوی در مورد تعداد سهمیه‌های سقوط و صعود به لیگ برتر که اعتراض برخی از مربیان لیگ یکی را به همراه داشت گفت: «من در سال 84 در لیگ دسته اول سرمربی دیهیم اهواز بودم. واقعا کار در لیگ یک از نظر نبود امکانات سخت است و بعضی از شهرها هنوز امکانات فرودگاهی ندارند و تیم‌ها باید با اتوبوس سفر کنند. ضمن اینکه در چند سال گذشته هر تیمی از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کرد به صورت آسانسوری بار دیگر سقوط کرد و فدراسیون به همین دلیل سهمیه تیم‌های لیگ دسته اول را کم کرد. اما امیدوارم در سال‌های آینده با ثباتی که تیم‌های تازه صعود کرده پیدا می‌کنند سهمیه تیم‌های لیگ یکی بیشتر شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته