دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1394 - 16:39
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای فسا، صوفیان، مینودشت، مرودشت و بندرگز

به مناسبت بیست و ششمین سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، مسئولان، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا در مراسم ارتحال امام راحل (ره) مسجد جامع شهرستان شرکت کردند و به عزاداری پرداختند.
کد خبر : 21934

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این مراسم مداحان اهل بیت (ع) در سوگ حضرت امام خمینی(ره) به مرثیه سرایی پرداختند و یاد ایشان را گرامی داشتند.


به همین مناسبت دفتر فر هنگ اسلامی و بسیج دانشجویی واحد اقدام به اعزام کاروان به حرم حضرت امام خمینی (ره) ویژه دانشجویان کردند .


تهیه و توزیع ویژه نامه ارتحال امام(ره)، حضور در همایش تبیین اندیشه های امام راحل (ره) در سالن ارشاد اسلامی شهرستان و نصب بنر و پارچه نوشته از دیگر کارهای صورت گرفته در واحد است.


حجت الاسلام محمد راهوار رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد فسا با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) گفت: خصوصیات امام، استثنایى و ممتاز و بی نظیر است و هر چه در ابعاد شخصیت ایشان تأمل کنیم، این استثنا و امتیاز را بهتر و بیشتر می یابیم. امام خمینی (ره) استقلال، عزت و اعتماد به نفس را در میان امت اسلام زنده کرده است و منادی اصیل وحدت مسلمین در جهان است.


برگزاری مسابقه عکس و خاطره و سفرنامه ویژه زائرین


کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی صوفیان با برگزاری ایستگاه صلواتی در مسیر حرکت کاروانهای زیارتی مرقد مطهر رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) با پذیرایی، برگه های مسابقه خاطره - سفرنامه و مسابقه عکس با موضوع مهر آفتاب را توزیع کردند و در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی ره در مسجد گلزار امام صوفیان نیز حضور یافتند.


مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد صوفیان گفت: حضرت امام خمینی(ره) پـس از انبیاء بزرگ الهی و معـصومان (ع) از کم نظیرترین و ممتازترین شخصیت های تاریخ بشریت است که با اندیشه‏ های بلند الهی و تلاش‏های صادقانه خویش مسیر تاریخ را دگرگون کرده و سر منشاء تحولات عظیمی‌ در ایران و جهان شد.


حجت‌الاسلام عابدی افزود: او نمونه انسان کامل و شخصیتی جامع است که یکی از اصیل ترین انقلاب های تاریخ را به پیروزی رساند و نظامی بی بدیل را پایه ریزی و رهبری کرد هر سال به پاس گرامیداشت رحلت این ابر مرد تاریخ مردم قدر شناس و وفادار ایران اسلامی مراسم ارتحال ایشان در سراسر ایران برگزار می شود.


برگزاری نشست علمی با موضوع امام خمینی و سیاست در واحد مینودشت


یک مدرس دانشگاه با توجه به شخصیت علمی و سیاسی امام خمینی(ره) گفت: امروز دو دیدگاه نسبت به سیاست وجود دارد، اول اینکه سیاست بدون زور و خشونت و فریب و تزویر راه به جایی نمی‌برد که این دیدگاه از 500 سال پیش در جهان حکمفرما شد و روابط بین جوامع بر این اساس شکل گرفت.


محمد خداوردی افزود: در دیدگاه دوم، سیاست یک امر متعالی است که با معنویت، انسانیت و کرامت ذاتی انسان‌ها در هم می‌آمیزد و کارکرد آن نیز هدایت انسان به کمال است.


خداوردی خاطرنشان کرد: بر این اساس سیاست یک وظیفه الهی و نبوی است و انبیا و پیامبران هستند که شایستگی قرار گرفتن در جایگاه سیاست و اداره آن را دارند و پس از آنها، اولیا و جانشینان آنها این شایستگی را پیدا می‌کنند و به تبع آن علمای بیدار اسلام می‌توانند اداره جامعه را بر عهده بگیرند.


وی تصریح کرد: امام (ره) تأکید دارند که سیاست از قداست برخوردار است و در جایگاهی مطرح می‌شود که محل قداست است.


خداوردی در مورد سیاست متعالی نیز گفت: در این سیاست جایی برای دروغ و تزویر و سلطه به جان و مال انسان‌ها نیست و رهبران جامعه به دنبال هدایت و رساندن انسان به کمال هستند.


برپایی نمایشگاه عفاف وحجاب دردانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت


نمایشگاه عفاف وحجاب تحت عنوان پرنیان پاکدامنی درمحوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.


دراین نمایشگاه که از سوی کانون قرآن و عترت حوزه فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت برپا شده بود، با پخش کلیپ عفاف و حجاب، پوسترهایی ازتاریخچه حجاب در ایران ازگذشته تاکنون، کتابهایی ازشهید مطهری درباره حجاب و کتابهای قرآنی و مذهبی و الگوهایی از پوشش اسلامی و حجاب برتر به معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.


برگزاری نمایشگاه آثار حضرت امام خمینی (ره ) در واحد بندرگز/برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان در فراق یار‎


به مناسبت گرامیداشت ایام ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و به همت حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز، نمایشگاه آثار حضرت امام (ره) شامل کتاب و نرم افزار، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری آنا از بندرگز ، رئیس واحد بندرگز با اعلام این خبر گفت: همزمان با ایام سوگواری ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) نمایشگاهی از آثار حضرت امام (ره) به مدت 2 روز در واحد برگزار شد.


نسیمی افزود: در این نمایشگاه ضمن ارائه حدود 200 عنوان کتاب از امام خمینی (ره)، آثاری از مقام معظم رهبری در معرض دید دانشجویان، استادان و کارکنان قرار گرفت.


وی به برگزاری مسابقه کتابخوانی تحت عنوان در فراق یار از کتاب وصیت نامه حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: در این مسابقه که به همت دفتر فرهنگ اسلامی و بسیج دانشجویی واحد برگزار شد، بیش از 50 دانشجو استاد و کارمند در آن شرکت کردند.


انتهای پیام/

برچسب ها: نشست علمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته