دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1396 - 12:55
عضو هیات علمی واحد سوادکوه:

اقتصاد مقاومتی تبدیل‌کننده تهدید تحریم به فرصت است

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه با تعاریفی از مفهوم اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی تبدیل کننده تهدید تحریم به فرصت است.
کد خبر : 219319

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عباس احمدی قزوینی در کارگاه آموزشی الزامات فرهنگی پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی ویژه استادان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه، اقتصاد مقاومتی را آمادگی و مقاومت در شرایطی که تجارت و تعاملات بین‌‌المللی برای کشوری مجاز نبوده تعریف کرد.


وی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی گفت: «اقتصادی که در مقابل توطئه‌ها ایستادگی کرده و کمتر آسیب ببیند و اختلال پیدا کند و هم روند رو به رشد و پیشرفت خود را حفظ و روز به روز شکوفاتر شود.»


مدرس این کارگاه آموزشی با توجه به ارتقای تولید ملی و مدیریت مصرف دیگر راهبردهای اقتصاد مقاومتی را تولید، توزیع عادلانه، هوشمندانه و هدفمند منابع، جهاد اقتصادی، قطع وابستگی به نفت، رشد صادرات و مدیریت واردات، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مردمی‌سازی اقتصاد و کارآفرینی عنوان کرد.


احمدی قزوینی بهره گیری از اقتصاد دانش‌بنیان، مبارزه با قاچاق کالا و مفاسد اقتصادی را از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: «این واژه اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری شهریور سال 1389 مطرح شد.»


اعضای هیات علمی شرکت کننده در این کارگاه همزمان با تدریس مباحث مطروحه به بیان دیدگاه ها و نظر خود پرداختند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته