دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عقبگرد قیمت نفت آمریکا به کانال 40 دلاری

قیمت هفتگی نفت پس از دو هفته صعود،‌ در پایان معاملات هفته گذشته کاهش4 درصدی را به ثبت رساند تا قیمت نفت سبک آمریکا به کانال 40 دلاری بازگردد.
کد خبر : 219305

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، قیمت نفت به دنبال افزایش دکل‌های حفاری و تولید نفت آمریکا و نگرانی از افزایش صادرات نفت این کشور در هفته گذشته میلادی نزولی شد و


این درحالی است که حتی اظهار نظر‌ها مبنی بر تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سال 2018 نیزنتوانست از سقوط قیمت نفت جلوگیری کند.


قیمت نفت در روز جمعه نیز با کاهش کار خود را به پایان برد. نفت برنت با افتی 2.55 درصدی در هر بشکه،‌کاهش به 1.45 دلاری را تجربه کرد و با رقم 55.52 دلار به تعطیلات آخر هفته رفت.


این نفت برای کل هفته کاهشی 2.1 درصدی را به ثبت رساند.


نفت سبک آمریکا شرایطی به مراتب بدتر از نفت برنت را در هفته گذشته پشت سر گذاشت. نفت وست تگزاس اینترمدیت در مجموع هفته کاهشی 4.6 درصدی را تجربه کرد. قیمت این نفت در معاملات روز جمعه نیز با افتی 3 درصدی همراه بود و به رقم 49.29 سنت به کار خود پایان داد.


نفت روز جمعه که معامله‌گران سرگرم بررسی مسیر توفان گرمسیری نیت در خلیج مکزیک و تاثیر احتمالی آن بر زیرساخت انرژی منطقه بودند، کاهش پیدا کرد و به کاهش هفتگی اضافه کرد.


از دیگر عوامل کاهش قیمت نفت می‌توان به توفان نیت اشاره کرد. با نزدیک شدن توفان نیت بازار بر روی تعطیلی پالایشگاه‌ها متمرکز شده که این خبر برای قیمت فرآورده‌های نفتی مثبت و برای قیمت نفت خام اندکی منفی خواهد بود.


البته دیدار و مذاکره پادشاه عربستان سعودی و رئیس جمهور روسیه، در مسکو درباره تمدید مشارکت روسیه در توافق کاهش تولید جهانی از سقوط بیشتر قیمت نفت جلوگیری کرد و انتظارات را نسبت به این که دو بازیگر اصلی پیمان کاهش تولید جهانی، این توافق را تا پایان سال ۲۰۱۸ تمدید خواهند کرد، بالا برد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته