دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1396 - 15:10
رئیس اتاق عملیات ویژه ارتش اسرائیل:

ایران تنها یک هدف دارد و آن نابودی اسرائیل است/ در مقابل تجاوزات روسیه سکوت نخواهیم کرد

رئیس اتاق عملیات ویژه ارتش اسرائیل گفت ایران از حلقه نخست دشمنان ما یعنی حماس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، حزب‌الله لبنان و سوریه حمایت می‌کند و در تلاش است تا تمرکزش را در داخل سوریه به‌عنوان خط مقدم خود گسترش دهد.
کد خبر : 219299

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از مرکز تحقیقات خاورمیانه بیروت، سرتیپ ایسک ترجمان در مصاحبه با روزنامه یدیعوت آحارونت درباره احتمال تقابل جدید با حماس در نوار غزه و حزب‌الله در لبنان، خطر تمرکز مستشاران نظامی ایران در سوریه و هماهنگی با نیروهای روسیه در سوریه صحبت کرد.


ترجمان در پاسخ به این سوال که «در صورت بروز جنگ سوم با حزب‌الله لبنان اوضاع چگونه رقم خواهد خورد؟» گفت: «در این جنگ باید از توان نظامی بیشتری استفاده شود. ما معتقدیم حزب‌الله دایره نفوذش در میان مردم بیش از پیش شده است و انبارهای سلاح و سکوهای پرتاب موشک در اختیار دارد. این موضوع می‌تواند جای نگرانی داشته باشد و احتمال آوارگی غیرنظامیان اسرائیلی را در آغاز بروز چنین تقابلی به وجود آورد.»


وی افزود: «چنین تقابلی از نظر حجم تبادل آتش می‌تواند بسیار خشن‌تر باشد و این نه برای حزب‌الله که برای ما نیز خواهد بود. (ما این احتمال را دیده‌ایم که) جبهه داخلی در جنگ‌ها و عملیات‌های آتی هدف موشک‌باران بی‌سابقه‌ای قرار گیرد. بنابراین، بهتر است مردم (یهودیان اسرائیلی) بهترین شیوه مقابله را فرابگیرند و به مناطق امن پناه ببرند و این چیزی است که ارتش اسرائیل برای مواجهه با چنین تقابلی درنظر گرفته است.»


رئیس اتاق عملیات ویژه ارتش اسرائیل مدعی شد: «راهبرد حماس و حزب‌الله بر تمرکز بر مناطق شهری متمرکز شده است و غیرنظامیان بهای سنگینی بابت این موضوع پرداخت خواهند کرد. در سومین جنگ احتمالی لبنان که دولت لبنان با حزب‌الله هماهنگ است، نمی‌تواند نسبت به آنچه رخ می‌دهد چشم‌پوشی کند. تمایل قاطعی داریم که بر حزب‌الله پیروز شویم.»


سرتیپ ایسک ترجمان درباره حضور نیروهای ایرانی در سوریه مدعی شد: «ایران از حلقه نخست دشمنان ما یعنی حماس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، حزب‌الله لبنان و سوریه حمایت می‌کند و در تلاش است تا تمرکزش را در داخل سوریه به‌عنوان خط مقدم خود گسترش دهد. آنچه درباره آن صحبت می‌کنم ایجاد یک پایگاه بسیار مهم است که در آنجا هواپیماهای نظامی مستقر هستند و در آینده هر چیزی ممکن است رخ دهد.»


وی تاکید کرد: «برای ما آشکار است که تمرکز نیروهای ایرانی خطر بزرگی برای رژیم اسرائیل به‌شمار می‌رود. آن‌ها تنها یک هدف دارند و آن نابودی اسرائیل است. ایران به صراحت این موضوع را در هر مکانی و در هر مذاکراتی و در هر رسانه خبری‌ای اعلام کرده است و نمی‌توان آن را منکر شد.»


رئیس اتاق عملیات ویژه ارتش اسرائیل درباره روسیه گفت: «به روس‌ها می‌گوییم، هر زمان هواپیماهای روسی حریم هوایی ما را نقض کنند و به سوی ما تیراندازی شود در مقابل آن سکوت نخواهیم کرد. آن‌ها متولی اموری هستند که در سوریه رخ می‌دهد. ادوات نظامی روسیه می‌تواند برای ما عامل دشمنی محسوب شود، ولی ما چنین اقدامی انجام نمی‌دهیم. ما همه تلاش خود را به کار خواهیم بست تا توضیح بخواهیم و از درگیری با روسیه جلوگیری کنیم. ما در محاسبات خود این را لحاظ کرده‌ایم که سوریه از ادوات نظامی پیشرفته خود تنها با اجازه دولت روسیه استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، ما دستگاه اطلاعاتی در اختیار داریم که حوادث را رصد می‌کند و اگر هشداری از جانب روسیه ببیند، آن را منتقل می‌کند و متناسب با آن واکنش نشان خواهیم داد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته