دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1394 - 11:20
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان:

ویژگی‌های امام خمینی (ره) الگوی شایسته‌ای برای مسلمانان است

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: ویژگی‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی، الگوی شایسته‌ای برای تمام مسلمانان و به ویژه برای مدیران جامعه اسلامی است.
کد خبر : 21925

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر غلامرضا گلچین راد با توجه به مهم ترین چالش های پیش روی جهان اسلام، توجه به رهنمودها و اندیشه های بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران را رمز غلبه بر این مشکلات دانست و اظهار کرد: اگرچه امام خمینی (ره) حرکت انقلاب خود علیه طاغوتیان را از ایران آغاز کرد و به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و جمهوری اسلامی ایران معروف شد، اما انقلابی که به رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت، یک انقلاب جهانی بود.


گلچین راد افزود: در شرایط امروز که مشکلات زیادی پیش روی جهان اسلام قرار گرفته است، ضرورت توجه به رهنمودهای امام خمینی(ره) بیش از هر زمان دیگر احساس می شود. توجه و عمل کردن به اندیشه های امام راحل(ره)، رمز غلبه بر مشکلات امروز جهان اسلام است.








در شرایط امروز که مشکلات زیادی پیش روی جهان اسلام قرار گرفته است، ضرورت توجه به رهنمودهای امام خمینی(ره) بیش از هر زمان دیگر احساس می شود

وی با بر شمردن برخی صفات و خصوصیات امام راحل(ره) گفت: امام خمینی، رحمه الله، از نظر علم و عمل، درک عمیق معرفتی و نیز تقوای عملی و علمی، از بزرگ ترین شخصیت های اسلامی به شمار می آمد و در وارستگی، تهذیب نفس، شجاعت، درک زمان، شناخت جامعه، رأفت با دوستان و شدت با دشمنان بی نظیر بود.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان، امام خمینی (ره) را یکی از بزرگترین، هوشیار ترین و اثرگذارترین رهبران نهضت های اسلامی جهان توصیف کرد و افزود: آموزه های امام خمینی (ره) هم به لحاظ سیاسی و هم به لحاظ اخلاقی و رفتاری امروز در همه جای جهان به ویژه در میان کشورهای مسلمان و جوامع مظلوم شناخته شده است.


گلچین راد با بیان اینکه آمریکا و غرب، انقلابی را که امام خمینی در ایران پایه گذاری کرد، عامل وحدت بخش جهان اسلام می دانند و به همین دلیل از زمان پیروزی این انقلاب در ایران، تلاش و توطئه های خود را برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان مضاعف کردند با توجه به موضوع هسته ای و ایستادگی ملت ایران بر حقوق خود و نیز با توجه به مذاکرات سخت ایران در مقابل شش قدرت بزرگ جهان برای دفاع از حقوق ملت این کشور، همه این ایستادگی ها را از برکات انقلابی دانست که به رهبری امام خمینی و خواست ملت ایران پیروز شد.


وی افزود: بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران همیشه بر ضرورت و اهمیت وحدت در جهان اسلام تاکید داشت و اگر امروز شاهد آن هستیم که در برخی جاها اختلافاتی میان مسلمانان ایجاد شده است، این نشانه آن است که در برخی موارد به آموزه ها و رهنمودهای بزرگان جهان اسلام به ویژه امام خمینی بخوبی توجه نشده است.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان امام خمینی را پایه گذار یک انقلاب و حکومت اسلامی واقعی توصیف کرد و گفت: به همین دلیل است که انقلاب اسلامی ایران بعد از گذشت نزدیک به چهار دهه از عمر آن، همچنان باثبات و محکم به راه خود ادامه می دهد و تعهد و وفاداری مردم ایران و رهبری این کشور به انقلاب اسلامی، به پشتوانه ای شکست ناپذیر برای آن تبدیل شده است.


وی با توجه به سفر یادگار امام خمینی به گرگان حضور دانشگاهیان در این مراسم را نشانه علاقه و توجه دانشگاهیان به بیت حضرت امام خمینی (ره) دانست و استقبال از حجت الاسلام حاج سید حسن خمینی را تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمانهای مقدس امام راحل و مقام معظم رهبری مدظله العالی دانست .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته