دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1396 - 10:28

آمریکا دو بالگرد بلک هاوک به افغانستان تحویل داد

ایالات‌متحده آمریکا نخستین سری از بالگردهای نظامی بلک هاوک (UH-60) را به نیروهای امنیتی افغانستان واگذار کرد.
کد خبر : 219246

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از آناتولی، در مراسمی با حضور اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان و ژنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای بین‌المللی موسوم به ماموریت حمایت قاطع ناتو دو بالگرد نظامی «بلک هاوک» از نوع (UH-60) در فرودگاه قندهار در جنوب افغانستان در اختیار ارتش افغانستان قرار گرفت.


محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری افغانستان در این مراسم گفت: کنترل حریم هوایی ما از این پس در اختیار ارتش افغانستان خواهد بود. هدف طرح امنیتی چهارساله ما این است که استفاده از نیرو فقط در چهارچوب نیروهای امنیتی و دفاعی ما محدود شود، زیرا این خواست مردم و علمای دینی ماست که دیگر اصطلاح «مسلح غیر مسئول» در فرهنگ ما جای نداشته باشد.


وی خطاب به طالبان گفت: انتخاب در دست شماست، دقت و محاسبه دقیق کنید، شما نمی‌توانید نیروهای امنیتی افغانستان را شکست دهید،اگر افغان و مسلمان هستید، پس به صلح باور داشته باشید و راه صلح را انتخاب کنید.


در همین راستا، ژنرال نیکلسون هم در سخنانی در این مراسم گفت نیروهای امنیتی افغانستان به طور میانگین روزانه 15 عملیات انجام می‌دهند و این تعداد هر روز رو به افزایش است.


وی تصریح کرد: پیام ما به دشمنان و حامیان شان واضح است که شما پیروز نمی‌شوید، دو برابر شدن نیروهای ویژه، سه برابر شدن نیروی هوایی و افزایش توانایی تهاجمی ارتش افغانستان. این عملیات به تروریست‌ها این پیام را می‌رساند که شکست خورده‌اند. برای دست برداشتن از خشونت هنوز فرصت دارند.


ژنرال نیکلسن گفت: کمک هلی‌کوپترهای بلک هاوک به ارتش افغانستان، پیام واضح برای سرکوب دشمن است. پس مسیرتان را انتخاب کنید، کشتن افغان‌ها را متوقف کنید و سلاح‌تان را به زمین بگذارید، آینده خود و خانواده‌های خود را بسازید، در غیراین‌صورت، از حملات نیروهای هوایی افغان در امان نیستید.


وی افزود که من به نمایندگی از ایالات‌متحده آمریکا و مأموریت حمایت قاطع، می‌گویم که ما در این جنگ در کنار شما هستیم و درکنار شما باقی می‌مانیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته