دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1394 - 08:59

جشن قهرمانی کاتالان‌ها در پایتخت ژرمن‌ها/ خداحافظی با شکوه ژاوی با بارسا

تیم فوتبال بارسلونا با پیروزی مقابل یوونتوس پنچمین قهرمانی خود را در لیگ قهرمانان اروپا جشن گرفت.
کد خبر : 21923

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در این بازی که در حضور بیش از ۷۴ هزار تماشاگر ورزشگاه المپیک برلین برگزار شد بارسلونا در دقیقه ۴ بازی روی یک حرکت تیمی توسط ایوان راکیتیچ به گل نخست رسید.


بازیکنان یوونتوس در نیمه اول نمایش خوبی از خود نشان ندادند و به ندرت توانستند روی دروازه بارسا موقعیت ایجاد کنند.


اما در نیمه دوم همه چیز تغییر کرد و یوونتوس بازی را بهتر شروع کرد تا اینکه این تیم در دقیقه ۵۵ موفق شد توسط آلوارو ماروتا مهاجم پیشین رئال مادرید دروازه بارسا را باز کند تا نتیجه را به تساوی بکشاند.


بعد از این گل بازیکنان یوونتوس توپ و میدان را دراختیار گرفتند و چندین بار روی دروازه بارسا موقعیت سازی کردند این در حالی بود که بازیکنان بارسا چشم به ضد حملات دوخته‌ بودند و این استراتژی آنها سرانجام در دقیقه 68 مثمرثمر واقع شد چرا که در یکی از این ضد حملات سوارز توپ را به تور دروازه حریف ایتالیایی بارسا چسباند.


در ادامه بازی تلاش یووه برای به تساوی کشاندن بازی سودی نداشت و در حالی که داور ۵ دقیقه وقت اضافه اعلام کرده بود نیمار موفق شد در ثانیه های پایانی بازی گل سوم را برای بارسا به ثمر برساند تا در نهایت با نتیجه سه بر یک به سود تیم بارسا تمام شود و قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوند.


ژاوی هرناندز کاپیتان آبی اناری‌ها که در این بازی آخرین حضور خود را در بارسلونا تجربه کرد جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برد تا با خاطره‌ای خوب از این تیم جدا شود.


بارسایی‌ها با این قهرمانی سومین جام خود را پس از فتح لالیگا و کوپا دل ری بدست آوردند تا کاتالان‌ها تنها تیمی باشند که برای دومین بار سه‌گانه فتح می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته