دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1396 - 11:07
کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس:

ارائه اطلاعات ناقص از پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی از سوی دولت باعث بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران می‌شود

کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس پس از ارائه گزارش نوبخت از وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی گفت: تصمیم دولت مبنی بر واگذاری پروژه‌ها به تعاونی دستگاه‌ها و صندوق‌ها به دلیل سوابق قبلی مطلوب نیست.
کد خبر : 219228

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، قاسمی کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، 16 مهرماه) مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره عملکرد دولت در واگذاری پروژه‌های نیمه تمام عمرانی به مردم گفت: مقرر شده بود دولت سامانه‌ای ایجاد کند تا اطلاعات طرح‌های نیمه کاره در آن قرار گیرد تا مشخص شود هر طرح عمرانی چه میزان بازدهی داشته و باید در اختیار چه افرادی قرار گیرد.


این کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت تاکنون در این خصوص اقدامی صورت نداده و آن چه روی سایتی که معرفی کرده نشان داده شده کفایت لازم برای ایجاد انگیزه در بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نیمه کاره عمرانی را ندارد.


وی افزود: قرار بود نظام فنی و اجرایی کشور که در آن نحوه اجرا، نظارت و انتخاب پیمانکار تعریف می‌شود، اصلاح شود اما طی 3 سال گذشته این اتفاق نیفتاده و واگذاری با این شرایط امکان‌پذیر نیست.


قاسمی در ادامه با صوری خواندن سایت دولت عنوان کرد: اکنون بزرگترین پروژه مطرح شده در این سایت واگذاری فرودگاه اهواز است که صرفا چند اسلاید درباره آن توضیح داده شده و با این اطلاعات به هیچ وجه امکان ندارد بخش خصوصی نسبت به حضور در آن انگیزه پیدا کرده و سرمایه‌گذاری کند لذا تاکنون اهتمام کافی برای ایجاد تمهیدات لازم برای ورود به طرح‌ها وجود نداشته است.


کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در پایان به دستور کار کمیسیون اقتصادی دولت برای صبح فردا اشاره و خاطر نشان کرد: دولت قصد دارد طرح‌های نیمه کاره عمرانی را به تعاونی‌های کارکنان دستگاه‌ها و یا صندوق‌های بازنشستگی واگذار کند در حالی که تجارب گذشته هیچ سابقه خوبی در این خصوص یادآور نمی‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته