دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ ؛

نداشتن امکانات،سهمیه‌ صعود تیم‌های لیگ یک را کم کرد/ برانکو خودش خواست پرسپولیس 20 مهر بازی کند

سعید فتاحی گفت: هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به دلیل امکانات ضعیف تیم‌های لیگ برتری تصمیم گرفت نیم سهمیه صعود این تیم‌ها را به لیگ برترکم کند.
کد خبر : 219040

سعید فتاحی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد تصمیم هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مبنی بر لحاظ کردن 2 سهمیه برای صعود تیم‌های لیگ دسته اول گفت: «کمیته مسابقات سازمان لیگ نظرش روی تعداد 2/5 سهمیه صعود تیم‌های لیگ دسته اول بود و پیشنهاد این تعداد سهمیه را هم به هیات رئیسه سازمان لیگ ارسال کردیم. پیشنهاد ما مورد موافقت هیات رئیسه سازمان لیگ هم قرار گرفت و برای تصویب نهایی به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ارسال شد. اما اعضای هیات رئیسه فدراسیون با این پیشنهاد مخالفت کردند و تعداد 2 سهمیه را برای صعود و سقوط تیم‌ها در لیگ دسته اول و لیگ برتر درنظر گرفتند.»


وی ادامه داد: «در 10 سال گذشته که پلی آف صعود به لیگ برتر برگزار می‌شد فقط یک دوره یک تیم لیگ یکی موفق شد از سد تیم لیگ برتری بگذرد که آن تیم هم پیکان بود که در آن سال 4 میلیارد هزینه کرد و فجرسپاسی که به عنوان تیم لیگ برتری از پیکان شکست خورد 2/5 میلیارد هزینه کرد. ما هم اطلاع دقیق داریم که تیم‌های لیگ یکی در بازی پلی‌آف شانس زیادی مقابل تیم‌های لیگ برتری ندارند اما همین که تعداد سهمیه 2/5 باشد انگیزه زیادی در تیم‌های لیگ یک ایجاد می‌شود و به جذابیت بازی‌ها می‌افزاید.»


مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در مورد دلایل اعضای هیات رئیسه فدراسیون برای کم کردن سهمیه صعود تیم‌های لیگ یک بیان کرد: «اعضای هیات رئیسه امکانات کم تیم‌های لیگ یکی را دلیل اصلی کم کردن سهمیه عنوان کردند. آنها اعتقاد دارند تیم‌هایی که از لیگ یک به لیگ برتر صعود می‌کنند امکانات لازم را برای حضور در سطح اول فوتبال کشور ندارند. به عنوان مثال در این فصل دو تیم تازه صعود کرده هنوز بعد از 8 هفته نتوانسته‌اند امکانات ورزشگاه خودشان را به حد معقول برسانند و من بالای 10 بار به رشت و جم سفر کردم تا مشکل ورزشگاه‌های این دو تیم حل شود اما هنوز این مشکلبرطرف نشد.»


فتاحی در خصوص انتقاد پرسپولیسی‌ها به زمان برگزاری بازی این تیم مقابل استقلال خوزستان گفت: «من خودم با برانکو در این مورد صحبت کردم و به او گفتم که برای اینکه بتواند بازیکنان ملی‌پوش خودش را برای بازی مقابل استقلال خوزستان دراختیار داشته باشد می‌تواند بازی این دو تیم را 21 مهر برگزار کند که برانکو نظرش این بود با توجه به بازی برگشت مقابل الهلال که در تاریخ 25 مهر برگزار می‌شود بازی در همان تاریخ 20 مهر برگزار شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب