دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گفت‌وگوی آنا با فوتبالیستی که بازیگر شده است

علی انصاریان: نقشم در «هدیه» را نفس کشیدم/ 18 ماه با بیماری سرطان درگیر بودم

علی انصاریان گفت: «ایفای نقشم در فیلم «هدیه» برایم بسیار سخت بود. در حقیقت من این نقش را بازی نکردم، آن را نفس کشیدم، زندگی کردم.»
کد خبر : 21904

علی انصاریان بازیگر سابق فوتبال که این روزها به بازیگری و فیلمنامه‌نویسی در سینما روی آورده، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا در مورد داستان فیلم «هدیه» به کارگردانی امیراحمد انصاری، گفت: «داستان این فیلم درخصوص بیماری سرطان است. سرطان بیماری‌ای بود که من به خاطر پدرم حدود 18 ماه با آن درگیر بودم و حس و حال کسانی را که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، از نزدیک لمس کرده بودم.»


وی ادامه داد: «من با بیماری سرطان غریبه نبودم و کاملا با کسانی که به این بیماری مبتلا هستند و همچنین اطرافیان کسانی که به این بیماری دچار شده‌اند، آشنایی داشتم. من خودم عزیزترین فرد زندگی‌ام را به خاطر این بیماری از دست داده‌ام.»


انصاریان که نقش مردی به نام عباس را در این فیلم بازی می‌کند در مورد شخصیت عباس گفت: «در طول مدتی که پدرم در بیمارستان بستری بود با شخصی به نام عباس آشنا شدم. او با مشکلاتی که در فیلم به آن پرداخته شده دست و پنجه نرم می‌کرد و در حقیقت شخصیت اصلی این فیلم یک شخصیت واقعی است و من فیلمنامه‌ام را بر اساس شخصیت او نوشتم.»


وی توضیح داد: «شخصیت دیگری که در فیلم وجود دارد محسن است. محسن در واقع نقش خودم بود که پدرم را به بیمارستان برده بودم و به واسطه رفت و آمدم در بیمارستان از نزدیک شاهد اتفاقاتی که برای عباس می‌افتاد، بودم. من به عینه شاهد مسائل مالی که برای عباس پیش آمد، بودم و از نزدیک در جریان مشکلاتش قرار گرفتم.»


این بازیگر اذعان داشت: «کسانی که چنین بیمارانی دارند با مشکلات حاد مالی و هزینه‌های کمرشکنی مواجه هستند. من در فیلم گفتم مخارج درمان بیماری همسر عباس هر دو ماه یک بار، 2 میلیون تومان است اما واقعیت این است که هر دوره درمانی ده روزه حدود یک و نیم میلیون تومان برای بیمار هزینه در بر دارد.»


این فوتبالیست سابق اظهار کرد: «بازی کردن این نقش برایم خیلی سخت بود. در حقیقت من نقشم را بازی نکردم؛ من این نقش را نفس کشیدم، زندگی کردم.»


وی در ادامه در مورد ارتباط عباس با مادرش و مشکلاتی که در فیلم در این رابطه دارد توضیح داد: «در این فیلم رابطه عمیقی بین مادر و فرزند وجود دارد، به گونه‌ای که با وجود اینکه مادر آلزایمر دارد، اما هنوز آن قدر قابل احترام و حرف‌هایش شیرین است که حتی با کمبود توان مالی نمی‌خواهد مادرش را به خانه سالمندان بسپارد و اینقدر این مرد زندگی و همسرش را دوست دارد که خودش را به آب و آتش می‌زند تا همسرش زنده بماند.»


انصاریان بیان کرد: «از نظر من اتفاقات خوب زیادی در دنیا هست و مردهای بسیاری هستند که با تمام توان خود برای زنده نگه داشتن و سر پا بودن زندگی‌شان می‌جنگند.»


وی در مورد کارهای دیگرش گفت: «یک فیلم با نام «سوختن» بازی کرده‌ام به کارگردانی بهرنگ توفیقی و یک فیلم به نام «آخر خط» به کارگردانی رحیم بهبودی‌فر و در حال حاضر نیز درگیر فیلمی با نام «شروع یک پایان» به کارگردانی آرش تقواشعار هستم که حدود یک هفته دیگر به اتمام می‌رسد، اما در بین تمام کارهایی که تا به حال انجام داده‌ام، خودم حس غریبی به «هدیه» دارم که متاسفانه یا خوشبختانه با این درد زندگی کرده‌ام.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته