دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1394 - 09:28
شوشتری در گفت‌وگو با آنا:

سفر هیئت پارلمانی اروپا به ایران گواهی بر بهبود روابط خارجی ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سفر هیئت‌های پارلمانی از اتحادیه اروپا و فرانسه به ایران را مثبت ارزیابی و آن را گواهی بر بهبود روابط خارجی ایران دانست.
کد خبر : 21902

اردیبهشت‌ماه امسال تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رأس هیئتی پارلمانی به ریاست کاظم جلالی، رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا و به منظور دیدار با نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا به بروکسل پایتخت بلژیک سفر کردند و با "مارتین شولتس" رئیس پارلمان اتحادیه اروپا و "المار بروک" رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا به گفت‌وگو پیرامون مسایل بین‌المللی و روابط طرفین پرداختند.


روز گذشته نیز المار بروک رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپایی به همراه هیئتی از نمایندگان عضو این پارلمان به تهران آمد و با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد.


هادی شوشتری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره ارزیابی خود از سفر هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا به ایران، می‌گوید: با توجه به رویکرد جدیدی که در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده است، هیئت‌های پارلمانی از کشورهای مختلف جهان به ویژه اروپا علاقه‌مند به گسترش روابط خود با ایران هستند، از این رو روز گذشته شاهد سفر هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا به تهران بودیم.


وی می‌افزاید: فردا نیز هیئت پارلمانی سنای فرانسه به تهران می‌آیند که گواهی بر بهبود روابط ایران با اروپاست.


نماینده قوچان در مجلس با اشاره به نقش ایران در ثبات و امنیت منطقه، خاطرنشان می‌کند: جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر و تعیین‌کننده در منطقه است؛ از این‌رو سایر کشورها علاقه‌مند به گفت‌وگو با ایران و رایزنی درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی هستند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، معتقد است که افزایش ارتباطات سیاسی و پارلمانی ایران و اتحادیه اروپا به ویژه مجلس شورای اسلامی و پارلمان اروپا، راه را برای گسترش مناسبات و همکاری‌های فیمابین و حل بسیاری از سوء‌تفاهمات موجود هموار می‌کند.


وی درباره دیدارهای روز گذشته المار بروک، اظهار می‌کند: رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپایی روز گذشته با بروجردی دیدار و با ابراز نگرانی از افزایش شمار کسانی که از اروپا، امریکا و دیگر نقاط جهان به گروه‌های تروریستی در منطقه می‌پیوندند،خواستار همکاری تمامی کشورها برای مبارزه با تروریسم ضروری است.


شوشتری ادامه داد: المار بروک بعد از این دیدار در ضایفت ناهار مجلس حضور یافت و پس از آن نیز با علی لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته