دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مهدی تاج: مثل تاکسی هستیم ، 70درصد مفتی سوار می‌شوند/ همکاری اقتصادی پسرم با پسر داورزنی دروغ است

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ما مثل تاکسی هستیم که ۷۰ درصد پولش را نمی‌گیرد و بقیه مفتی سوار می‌شوند. ما مکلفیم مفتی سوار کنیم و چیزی هم نگوییم.
کد خبر : 218999

بع گزارش خبرنگار ورزشی آنا، نشست مطبوعاتی مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال آغاز شد. مهدی تتاج در ابتدای این نشست گفت:«یاد و خاطره بابا حاجی رو زنده نگه داریم و بابت زحمات به رسانه ها تشکر می کنم.هر از گاهی نشست خبری برگزار می کنیم و سوالات را در کنفرانس ها پاسخگو خواهم بود.»
وی ادامه داد:« موضوع اول امروز، باشگاه‌های بدهکار است. مایلیم از نقطه نظرات شما هم در این رابطه استفاده کنیم. موضوع بدهی‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند. برخی به غلط اغماض تلقی کرده‌اند، اما قانون صدور مجوز حرفه‌یی جدی شده است. از جایی سفت کردند و گفتند اگر صندلی در ورزشگاه نباشد، بازی نباید برگزار شود. اما در گذشته به تدریج این مجال را دادند. ما هم در سال 1395 موضوع را با توجه به قوانین، جدی‌تر و زودتر از فیفا و ای اف سی شروع کردیم.»


رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد:«بدهی‌ها بخش اولش برای گذشته است و بخش دیگرش برای از این به بعد. تنظیم کرده‌ایم تا بدهی‌ها به تدریج کم شود. بازیکنان زیادی از باشگاه‌ها طلب داشتند که این خوب نبود. دوم این که برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی مکلفیم بدهی‌ها را پرداخت کنیم. اگر این‌طور نباشد، فقط در مسابقات داخلی شرکت می‌کنیم و تیم ملی فقط با خودش بازی می کند که اصلا عملی نیست.»


در مورد پسر داورزنی چیزی را تایید نمی‌کنم. پسر من هم فرد اقتصادی نیست و اصلا به او اجازه نمی‌دهم پایش را در فدراسیون فوتبال بگذارد

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت:« کمیته تعیین وضعیت بازیکنان را تشکیل دادیم که برای اولین‌بار در فدراسیون فوتبال این اتفاق افتاد. این کمیته وظیفه‌اش نظارت بر نقل و انتقالات داخلی و نظارت بر مطالبات است. بعضی از باشگاه‌های ما برای یک‌بار هم استیناف خواهی نکرده‌اند. یعنی بازیکن آمده شکایت کرده و به باشگاه اعلام کرده‌اند این بازیکن مدعی 400میلیون تومان پول است، اما باشکاه حتی در استیناف هم اعتراض نکرده‌ و این نشان می‌دهد باشگاه‌ها متوجه عواقب این احکام نیستند. ما به سرعت به سمت اجرای قوانین می‌رویم. ممکن است خود کمیته تعیین وضعیت رای کسر امتیاز به باشگاه‌ها دهد. ای اف سی در نامه‌ای نوشته فدراسیون فوتبال، محل رسیدگی به شکایات است. چون برخی از بازیکنان مستقیم به ای اف سی شکایت می‌کردند و این‌ها به فدراسیون فوتبال ارجاع داده شده است.»


وی افزود:«در سال 2013 و همچنین 2014 و 2015 قانون صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها صادر شد و فدراسیون فوتبال تا سال 1395 پیگیر این موضوع بود تا باشگاه‌ها و ورزشکاران اصول حرفه‌ای AFC را رعایت کنند. برای مثال یکی از بحث‌های مهم این است که برای مثال به ورزشگاه‌هایی که نور مناسب یا قسمت VIP نداشت مجوز صادر نمی‌شد و دیگر اگر این اتفاق می‌افتاد برگزاری مسابقات در این ورزشگاه‌ها عملی نبود. که فکر می‌کنم منطقی باشد که بخواهیم طبق قوانین AFC جلو برویم. به همین دلیل از سال 1395 این موضوع با قوانین جدی‌تر انجام شد تا با حضور مسئولین کمیته‌ بین‌المللی که مسئول ارتباط با AFC هستند طبق قوانین AFC جلو برویم تا بتوانیم ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها بهتر شود.»


تاج ادامه داد: «اگر مجوز حرفه‌یی‌گری را به خلاف به باشگاه‌ها دهیم، به ضرر خودمان است. تا الان کنترلی در این رابطه نبوده اما از این پس اگر مجوزی اشتباها به باشگاه داده شود، فدراسیون فوتبال مسوول است. شورای حقوقی اعم از کمیته تدوین، حقوقی، استیناف، اخلاق و انضباطی با آن کار می‌کنند. ما به سمتی می‌رویم که قانون صریح و محکم فیفا را سریع اجرا کنیم. اگر بگویند تا الان سندسازی شده، می‌گوییم نشده است. چون سندی قرار نبود اجرا شود. فیفا دنبال اجرای تدریجی بوده‌ اما از این پس جدی شده‌اند. لیگ ما الان با ۱۶ تیم برگزار می‌شود اما اگر کم‌تر شد، جای تعجب نیست. چون بعضی باشگاه‌ها شاید نتوانند مجوز حرفه‌یی را دریافت کنند.»


بخشی از محرومیت پرسپولیس ممکن است بخشیده شود. تاریخ قراردادها بررسی می‌شود. امروز طارمی در کمیته اخلاق حاضر شده است. اگر تخلف باشگاه محرز شود برخورد می‌شود

او در ادامه با بیان این که روی صحبتم با دستگاه‌های دیگر است، تاکید کرد: «ممکن است برخی از دوستان بعد از حذف تیم بیایند و اعتراض کنند. اگر می‌خواهند کاری کنند تا مجال هست این کار را انجام دهند. تا الان فیفا به اعتراض‌های ما گوش کرده اما از این پس دیگر نمی‌توان کاری کرد. یکی از این بدهی‌ها بدهی مالیاتی است. مالیات بر عملکرد است نه قرارداد. یعنی برای پولی که گرفته‌اند باید مالیات بدهند.هیچ باشگاهی هم سودده نیست که مالیات سودش را بدهد. ما مثل تاکسی هستیم که ۷۰ درصد پولش را نمی‌گیرد و بقیه مفتی سوار می‌شوند. ما مکلفیم مفتی سوار کنیم و چیزی هم نگوییم. اما با این وضع هیچ باشگاه سوددهی وجود ندارد. باید درآمدهای فوتبال ایجاد شود و حقوق فوتبال به خودش تعلق گیرد. آن موقع اگر مالیات پرداخت نشد، جدی برخورد کنند. لیگ باید آن‌قدر کوچک شود تا آن‌هایی که توانایی‌اش را دارند، شرکت کنند.»


تاج هم‌چنین در واکنش به پرسش خبرنگاری که چه گامی برای گرفتن حق پخش برداشته است؟ گفت: «بیست سال است که فدراسیون این حق را تکرار می‌کند. اما این بار در مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم آورده‌اند و محور قانونی پیدا کرده است. پس یک قانون است اما اجرا نکردن قانون یک بحث دیگر است. اگر حق پخش پرداخت نشود، از پخش محتوا (برنامه های تولیدی صدا و سیما) جلوگیری می‌شود و فقط پخش زنده را اجاره می‌دهیم.»


او هم‌چنین درباره احتمال حضور ذوب آهن به جای نفت طلاییه در لیگ قهرمانان آسیا، توضیح داد: «هنوز در این‌باره با باشگاه ذوب آهن صحبت نکرده‌ایم تا زمان سپری شود. اجرا را خیلی جدی می‌بینم. الان 370 پرونده تشکیل شده و از همه باشگاه‌ها خواسته شده تا بیایند و جواب دهند. اگر نفت نشد، یک باشگاه جایگزین می‌شود.»


رییس فدراسیون فوتبال درباره مشکل پرسپولیس و اتهام سندسازی در قرارداد طارمی نیز گفت: «بخشی از محرومیت پرسپولیس ممکن است بخشیده شود. تاریخ قراردادها بررسی می‌شود. امروز طارمی در کمیته اخلاق حاضر شده است. اگر تخلف باشگاه محرز شود برخورد می‌شود. گزارشی از مجمع باشگاه جمع می‌کنیم. وزیر هم از من خواست این گزارش را با دقت تهیه کنیم. به رییس مجمع باشگاه گزارش می‌کنیم و آن‌ها برخوردشان را می کنند.»


تنها کشوری که هر ۵ تیمش به جام جهانی رفته، ایران است. ما در آسیا هم از این حیث اول هستیم. این فوتبالی که از نگاه فیفا اول دنیاست، حیف می‌شود به دست خودمان خرابش کنیم

تاج هم‌چنین در واکنش به گله خبرنگاران از مشخص نبودن مدیررسانه تیم ملی و حضور نداشتن کی‌روش در نشست خبری بعد از بازی با توگو، گفت:« اوضاع خوب شده است. کمیته رسانه‌یی تیم ملی را باید یک نفر تعیین کنیم تا ایرانی باشد و فوتبال را بشناسد. این کار را سه چهار روز آینده انجام می‌دهم. با یکی دو نفر مذاکره می‌کنم تا انجام شود. باید ارتباطات تنگاتنگی با رسانه‌ها باشد چون اگر خبر صحیح از تیم ملی نیاید، خبر برایش می‌سازند.»


وی در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا در مورد سرنوشت مسعود شجاعی گفت: «شجاعی برای تیم ملی زحمت زیادی کشیده و این غیرقابل انکار است تمام توفیقاتی که تیم ملی کسب کرده او هم در کنار تیم ملی بوده کسی هم نگفته شجاعی را حذف کنید، رسانه ملی که این مسأله را سؤال می‌کند خودش سه، چهار گزارش در این مورد داشته است..»


رییس فدراسیون فوتبال افزود: «برای نوامبر تلاش می‌کنیم دو بازی را تدارک ببینیم. برای اسفند هم به دنبال دو بازی هستیم. صحبت‌هایی کرده‌ایم اما قطعی نشده است. مثلا توگو را می‌گفتیم بازی برگزار می‌شود اما عده‌ای گفتند لغو شد. شبکه خبر سه روز جلسه گذشت که چرا لغو شد. اما دیدید برگزار شد. بعد از اسفند فیفا دی نداریم و برای اواخر اردیبهشت تیم ملی دوباره آماده جام جهانی می‌شود. احتمالا ۱۵ اردیبهشت این اردو خواهد بود.»


وی هم‌چنین درباره احتمال حضور ذوب آهن به جای نفت طلاییه در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: «هنوز در این‌باره با باشگاه ذوب آهن صحبت نکرده‌ایم تا زمان سپری شود. اجرا را خیلی جدی می‌بینم. الان ۳۷۰ پرونده تشکیل شده و از همه باشگاه‌ها خواسته شده تا بیایند و جواب دهند. اگر نفت نشد، یک باشگاه جایگزین می‌شود.»


تاج در بخش دیگری از نشست خبری و در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ورزشی آنا درباره حق پخش تلویزیونی اظهار کرد: « یک قرارداد حق پخش تلویزیونی به مبلغ 23.5 میلیارد تومان امضا کردیم که اجرا نشد، ستادی تشکیل شده است و آقایان شهریاری و مهدوی‌مهر در آن حضور دارند. توافق جدی هنوز حاصل نشده اما جلسه گذاشته شده است.اما با یک پادرمیانی می‌توان کار را انجام داد.»


وی ادامه داد:« فدراسیون فوتبال یک نهاد است و سازمان لیگ هم سال آینده باید با اسانامه خودش اداره شود. اساسانامه بسیار خوبی است که باید بازنگری هم شود. جناب براتی و همکارانش این اساسنامه را می‌نویسند. بسیاری از کمیته‌های ما آیین‌نامه مدونی نداشته‌اند. مهمترینش آیین‌نامه کمیته انضباطی است. آیین نامه جدید مجال مصامحه کاری را از بین برده است. تاکنون مدارا شده تا مشکلات حل شود اما مصامحه نبوده است.»


رییس فدراسیون فوتبال افزود: «برای نوامبر تلاش می‌کنیم دو بازی را تدارک ببینیم. برای اسفند هم به دنبال دو بازی هستیم. صحبت‌هایی کرده‌ایم اما قطعی نشده است. مثلا توگو را می‌گفتیم بازی برگزار می‌شود اما عده‌ای گفتند لغو شد. شبکه خبر سه روز جلسه گذشت که چرا لغو شد. اما دیدید برگزار شد. بعد از اسفند فیفا دی نداریم و برای اواخر اردیبهشت تیم ملی دوباره آماده جام جهانی می‌شود. احتمالا 15 اردیبهشت این اردو خواهد بود.»


وی درباره اعزام تیم ملی به جام جهانی روسیه گفت: «برای روسیه بیش‌تر از 55نفر نمی‌توانیم ببریم. این کاروان 55نفر کاملا محدود است که در یک هتل مستقر خواهند بود. کمپ شماره یک در مسکو است و کمپ شماره دو، 160 کیلومتر با مسکو فاصله دارد. فهرست بازیکنان را اعلام کرده‌ایم و هر کسی جدید می‌آید مجال تعویض است اما نباید بیش‌تر از 55 نفر باشد.»


او افزود: «فیفا به‌زودی نامه‌ای خواهد نوشت. نمی‌خواستم این را بیان کنم تا نامه بیاید اما بد نیست بدانید ایران از نگاه فیفا در دنیا اول است. از این نظر که در رده‌بندی 25 هستیم. خود فیفا روی سایتش زده است و نامه‌اش هم می‌آید. تمام تیم‌های ما به جام جهانی رفته‌اند اما تیم‌هایی مثل پرتغال، آرژانتین، لهستان، بلژیک، سوییس، فرانسه، کره جنوبی این‌طور نبوده‌اند.»
تاج ادامه داد:«تنها کشوری که هر ۵ تیمش به جام جهانی رفته، ایران است. ما در آسیا هم از این حیث اول هستیم. این فوتبالی که از نگاه فیفا اول دنیاست، حیف می‌شود به دست خودمان خرابش کنیم. مسوولان بیایند و دست به دست هم دهیم و حلش کنیم.»


دارایی می‌گوید بدهی مالیاتی داریم اما من می‌گویم مشمول مالیات نمی‌شویم چون سودده نیست. اما باید اظهارنامه را بدهیم. اردوی تیم ملی در کره جنوبی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون هزینه داشت. فیفا می‌گوید ما در دنیا اول هستیم اما از ما مالیات می‌خواهند

تاج در خصوص بدهکاری باشگاه‌ها و همچنین خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس و اینکه چقدر با مجلس در این خصوص جلساتی را برگزار کردیم، اظهار داشت: «ما مکلف به اجرای موضوع هستیم اما بعضی‌ها فکر می‌کنند که ما زیرمجموعه مجلس هستیم بهرحال ما مکلف هستیم بعضی‌ها فکر می‌کنند ما زیرمجموعه مجلس هستیم و برای همین نظرات مختلفی می‌دهند که این جالب نیست. همچنین فراکسیون ورزش در بعضی از بحث‌های فوتبال نظرهایی را داده‌اند، جلسات متعددی در این خصوص برگزار کردیم. استقلال و پرسپولیس برخلاف تیم دیگر در ایران جزو پرطرفدارترین و پرهزینه‌ترین تیم‌های ایران هستند. بسیاری از تیم‌های حاضر در لیگ ایران مثل استقلال و پرسپولیس در بحث بدهی و مالیات و موضوعاتی از این قبیل به مشکل نخورده است ولی صحبت‌هایی انجام شده که امیدوارم این اتفاق هر چه زودتر بیفتد و اتفاقات خوبی برای استقلال و پرسپولیس که جزو پیشانی فوتبال ایران هستند بیفتد. متأسفانه هر وقت بحث بدهی و مالیات می‌شود اسم این دو باشگاه بر سر زبان‌ها آورده می‌شود.»


او در ادامه درباره سوال خبرنگاری درباره دخالت نهادهای غیرفوتبالی گفت: «در این مورد حرف نمی‌زنم.»


تاج هم‌چنین تصریح کرد: «فوتبال ایران به خاطر مشکلات باشگاه‌ها تعلیق نخواهد شد. شیب مشکلات فوتبال در گذشته بسیار تند بوده اما الان شیب ملایم شده است. باید یاد بگیریم اگر اشتباه کردیم استعفا دهیم و عذرخواهی کنیم. این‌ها مسائلی است که باید به تدریج جا بیفتد. حداقل بیایند و بگویند اشتباه کردیم.


رییس فدراسیون فوتبال هم‌چنین درباره جریمه فدراسیون از سوی فیفا، توضیح داد: «ما در واقع شدیدترین جریمه‌ای که از فیفا برایمان صادر شده بحث نکونام بوده که برای بازی با قطر این اتفاق افتاده، زمانی که بازیکنان قطر با بازیکنان ما درگیر شدند و ما از خود دفاع کردیم و بعد از آن جریمه‌ای برای ما در خصوص بازی با کره در آن زمان که مصادف شد با ایام عزاداری محرم با توجه به هوایی که در ورزشگاه بود برای ما جریمه‌ای صادر شد من نمی‌خواهم اسم بعضی افراد را بیاورم و در خصوص بعضی مسائل صحبت کنم اما آن چیزی که مشخص است بعضی افراد نمی‌خواستند که این بازی برگزار شود، خیلی ما را تحت فشار قرار دادند ولی من با جدیت اینها را انجام دادم و از این فرصت استفاده کردیم و این نگرانی را تبدیل به یک فرصت کردیم، خیلی از مسئولین نگران این اتفاق بودند اما بعد از اینکه این بازی برگزار شد خیلی شرایط بهتر شد و افکار تغییر کرد. .»


وی ادامه داد:«در بازی با چین هم یک تماشاگر نارنجک کنار داور انداخت. خدا را شکر کردیم که داور بازی را نیمه تمام اعلام نکرد. ما را جریمه سنگینی کردند. ۵۳ هزار دلار دادیم رفت. در همه جای دنیا این اتفاق می‌افتد و نمی‌توان کاری کرد. آن فرد را گرفتیم. ناظر هم متقاعد شد بازی را ادامه دهد. یک جریمه هم داشتیم که برای عزت اللهی بود. به هر حال فوتبالیست است و پایش را روی سر بازیکن حریف می‌گذارد. اما فدراسیون را هم جریمه کرده‌اند. ۲ هزار دلار هم برای افتادن پرچم فیفا داده‌ایم. جریمه‌ای هم برای پخش سرود گرامی‌داشت شهید حججی دادیم. برای گرامی‌داشت‌های داخلی جریمه نمی‌شویم اما در بازی‌های بین المللی جریمه می‌شویم.»


اگر مجوز حرفه‌یی‌گری را به خلاف به باشگاه‌ها دهیم، به ضرر خودمان است. تا الان کنترلی در این رابطه نبوده اما از این پس اگر مجوزی اشتباها به باشگاه داده شود، فدراسیون فوتبال مسوول است

تاج در پاسخ به این پرسش که آیا کی‌روش بعد از جام جهانی می‌ماند یا نه؟ گفت:«کاری به جام جهانی نداریم باید شرایط طرفین بررسی شود، من امروز جلسه‌ای دو، سه ساعته با کی‌روش داشتم او سرمربی خوبی است، کی‌روش مربی فهیمی است که به فوتبال ما خدمت کرده، تیم ملی و فوتبال ما اکنون اقتدار دارد و برنامه‌محور شده و دیگر فردگرا نیست و بازیکن محور نیست. ما اکنون یک ساختمان الیت تهیه کرده‌ایم که کی‌روش هم می‌گوید در دنیا کم‌نظیر است. طبقه دوم آن هم درست شده و تجهیزات پزشکی هم در آن قرار داده‌ایم، فقط در قطر چنین ساختمانی وجود دارد، ژاپن و کره هم ساختمان الیت ما را هم ندارند. هیتینگ چمن هم انجام شده است به زودی کاشت چمن هم انجام می‌شود تا یک کمپ آبرومند هم داشته باشیم.»


او هم‌چنین با بیان این‌که به گرفتن میزبانی جام جهانی ۲۰۲۰ فوتسال امیدوار نیست، گفت: «تلاش هایی در این زمینه صورت گرفته است اما من خودم خیلی امیدوار نیستم که بتوانیم در ۲۰۲۰ میزبانی را بگیریم. با این حال تلاش های خوبی برای فوتسال صورت خواهد کرد. گیتی پسند میزبان باشگاه های جهان شده است. ضمن اینکه بازی رفت و برگشت با برزیل خواهیم داشت. ضمن اینکه یک تورنمنت سطح بالا با حضور تیم های روسیه، آرژانتین و قزاقستان خواهیم داشت.»


تاج درباره بدهی مالیاتی فدراسیون فوتبال گفت: «دارایی می‌گوید بدهی مالیاتی داریم اما من می‌گویم مشمول مالیات نمی‌شویم چون سودده نیست. اما باید اظهارنامه را بدهیم. همه می‌دانند که ما برای پاداش بازیکنان تیم ملی و اداره 18 تیم ملی مشکلات مالی داریم با 7، 8 و 10 میلیاردی که دولت می‌دهد نمی ‌توانیم اینها را اداره کنیم، یک سفر ما به کره جنوبی یک میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه دارد هم اکنون سه تیم ملی ما در خارج از کشور هستند، 4 تیم هم در کمپ تیم‌های ملی فعالیت می‌کنند. ما اکنون در رده‌بندی اول فوتبال جهان هستیم این را فیفا روی سایتش زده است. این مسأله چه نرخی دارد؟ اینکه دیگر خالی‌بندی نیست. این را فیفا اعلام کرده است اما مالیات به ما تعلق نمی‌گیرد ما سودده نیستیم و هزینه‌های زیادی داریم، فدراسیون بدهی دارد البته بدهی جزو لاینفک ورزش شده، رسانه‌های ورزشی هم بدهکار هستند.»


مهدی تاج در مورد دو شکایتی که از شرکت های طرف فدراسیون داشته است گفت: «یکی از شکایت ها از کانون ایران نوین است که ۳۰ میلیارد تومان به فوتبال بدهکار است و محکوم هم شده است اما همچنان از رای دادگاه تبعیت نمی کند. یکی هم از شرکت فناپ به خاطر تبلیغات سال گذشته شکایت کرده ایم که باید پرداخت شود. »


رییس فدراسیون فوتبال پرداخت غرامت ۱۰ میلیاردی فدراسیون فوتبال به جیووا را تکذیب کرد و در مورد هزینه‌های کمپ تیم‌های ملی نیز گفت: «این هزینه‌ها با فدراسیون فوتبال بوده و بسیار کمرشکن است. ای کاش این هزینه‌ها را از ما می‌گرفتند و ما می‌توانستیم به جایش اردوهای بیش‌تری برگزار کنیم. با این حال به‌زودی ساختمان اداری شیکی برای فدراسیون فوتبال می‌سازیم.»


تاج در پاسخ به این پرسش که آیا پسر داورزنی و فرزند خودش مسوولیتی در ساخت و سازهای کمپ دارند یا نه؟ توضیح داد: «در مورد پسر داورزنی چیزی را تایید نمی‌کنم. پسر من هم فرد اقتصادی نیست و اصلا به او اجازه نمی‌دهم پایش را در فدراسیون فوتبال بگذارد. کفپوش کمپ را هم از طریق انعقاد قرارداد بین فدراسیون فوتبال و یک شرکت سوییسی تهیه خواهیم کرد.»


رییس فدراسیون فوتبال درباره گران شدن بلیت بازی‌های تیم ملی و مسابقه‌های باشگاهی نیز عنوان کرد: «به هر حال فوتبال هزینه دارد. ما مسابقه‌های مقدماتی جام جهانی را رایگان کردیم اما از این پس بلیت فروشی خواهیم کرد. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نیز می‌توانند خودشان برای بلیت مسابقه‌ها قیمت‌گذاری کنند.»


وی در مورد فعالیت کمیته بازاریابی، گفت: «4 سازمان در فدراسیون تشکیل خواهد شد، سازمان فوتسال، سازمان لیگ، سازمان اقتصادی و سازمان تیم‌های ملی. کمیته اقتصادی باید خیلی سریع تبدیل به سازمان اقتصادی شود و فعالیتش را بیشتر کند. مدیران صدا و سیما تلاش کردند که بازی تیم ملی نوجوانان در جام جهانی پخش شود اما رقم درخواستی شبکه بیم‌اسپورت قطر خیلی زیاد بود یکی از مدیران صدا و سیما به من گفت اگر شما بودید این رقم را پرداخت می‌کردید که من گفتم نمی‌دانم. رقم خیلی سنگین بود. ما دو شکایت جدی هم داریم از شرکت ایران نوین که به تعهداتش عمل نکرده و محکوم شده اما ممانعت می‌کند برای اینکه حق قانونی فوتبال را باید بگیریم و درآمد کافی داشته باشیم؛ دومین شکایتمان هم از شرکت فناپ است به هر حال پیگیر این شکایت‌ها هستیم.»


زئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سومین سوال خبرنگار ورزشی آنا در مورد کاهش سهمیه صعود تیم های لیگ یکی به لیگ برتر از 2/5 به 2 تیم گفت: « این پیشنهاد هیأت رئیسه سازمان لیگ بود که هیأت رئیسه فدراسیون هم آن را تایید کرد. »


تاج در مورد بلیت 20 هزار تومانی بازی ایران و توگو گفت: «بلیت این مسابقه 20 هزار تومان بود آنهایی که می‌گویند چرا گران است باید پول بدهند تا ارزانش کنیم ما برای رفتن به جام‌جهانی نیاز داشتیم که تماشاگران حضور داشته باشند و امتیاز می‌خواستیم. اکنون نمایندگان مجلس که می‌گویند بلیت گران است خودشان پول را از جایی تهیه کنند نمی‌شود انتظار داشت فدراسیون جهانی اداره شود و درآمدی نداشته باشد. از همین هفته که لیگ برتر شروع می‌شود بلیت فروشی را به پرسپولیس و استقلال می‌دهیم و این پرسپولیس و استقلال هستند که قیمت بلیط‌ها را مشخص می‌کنند.»


تاج در پاسخ به این پرسش که چرا از کرسی خودش در کمیته مسابقه‌های فیفا به نفع ایران استفاده نمی‌کند؟ گفت: «قرار نیست اعضای این کمیته برای کشور خودشان تلاش کنند. کمیته مسابقه‌ها تمام بازی‌ها را برنامه‌ریزی می‌کند و من هم در این کمیته پیشنهاد برگزاری جام بین قاره‌یی فوتسال را داده‌ام چرا که جام بین قاره‌یی برای فوتبال و فوتبال ساحلی برگزار می‌شود اما برای فوتسال نه.»





انتهای پیام/

برچسب ها: تاج رئیس فوتبال
ارسال نظر
هلدینگ شایسته