دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1396 - 12:30
حجت‌الاسلام‌ کهساری:

احترام به قوانین، آموزه‌های دینی و حرمت افراد از انگیزه‌های قیام اباعبدالله (ع) است

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: یکی از انگیزه‌های قیام اباعبدالله الحسین (ع) نگه‌داشتن احترام قوانین و مقدسات شرعی، آموزه‌های دینی و حرمت افراد است.
کد خبر : 218888

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام‌ رضا کهساری در جلسه شورای فرهنگی واحد دانشگاهی شاهرود افزود: «در نهضت عاشورا اصول اعتقادی، اخلاقی و فقهی همه در کنار هم با یکدیگر پیوند خورد و یک مکتب بزرگی را بنام مکتب عاشورا ایجاد کرد «.


وی با یادآوری اینکه یکی از اصول اخلاقی که در نهضت عاشورا را برجسته می‌کند اصل تکریم شعائر الهی است بیان کرد: «بزرگ نگه‌داشتن و تعظیم کردن نشانه‌های الهی یا به تعبیر دیگر حفظ حرمت حد و حدود قوانین شرعی در نهضت عاشورا برجسته دیده می‌شود که تجلی آن در مکه بود یعنی امام حسین (ع) وقتی ابتدا درخواست بیعت از ایشان شد بیعت نکردند و بعد متوجه شدند که توطئه‌ای در کار است و قرار است در ایام حج در حین انجام اعمال به‌طور مخفیانه حضرت را ترور کنند لذا یک روز قبل از اینکه حجاج به سمت عرفات بروند اعلام کرد که به سمت کوفه می‌روند«.



کهساری گفت: «در روایات داریم که حرمت مؤمن بیشتر و بالاتر از کعبه است چون حرمت مؤمن اکتسابی است و حرمت کعبه اعطایی است، این نشان می‌دهد که اباعبدالله (ع) یکی از انگیزه‌های قیامشان نگه‌داشتن احترام قوانین شرعی، آموزه‌های دینی و مقدسات شرعی بوده و کار ما هم که کار فرهنگی است یعنی ترویج مقدسات و حفظ حرمت‌های شرعی و الهی«.


نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان افزود: «در جای دیگر امام حسین این جمله را فرمود که می دانید که چرا من قیام کردم؟ به خاطر اینکه در جامعه یک عده تابع و ملازم شیطان شدند، بندگی خدا را رها کردند، فساد و بی‌بندوباری را اظهار می‌کنند حدود الهی را تعطیل کرده‌اند، به اموال عمومی و بیت‌المال دست‌درازی می‌کنند چیزی را که خدا حرام کرده حلال کردند و چیزی را که خدا حلال کرده حرام می‌کنند، من سزاوارترم که اقدام کنم. بنابراین کسی که برای سیدالشهدا مجلس گرفته و عزاداری می‌کند باید دنبال این اهداف باشد که حرمت‌ها را نگه دارد و احکام را اجرا کند تا حتی‌الامکان آنچه را که تعطیل‌شده از احکام الهی برگرداند، سنت را احیا کند و وقتی این‌ها اجرایی شد و خودمان پیروی کردیم به خودمان افتخار می‌کنیم که تابع سیدالشهدا هستیم و باید چه در محیط دانشگاه و چه بیرون دانشگاه این حدود را نگه‌داریم«.


دکتر علی رضوانی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود هم با تشریح عملکرد حوزه فرهنگی این دانشگاه از اجرای 36 برنامه در ترم مهر خبر داد که نشست‌های فرهنگی و سیاسی، کارگاه‌های آموزشی، مسابقات مختلف و کرسی‌های آزاداندیشی از آن جمله است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته