دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کاهش 50 درصدی حوادث نفت و گاز در سال 96

به گفته رئیس اچ اس یی وزارت نفت،‌ در 6 ماه نخست سال 96 نسبت به مدت زمان مشابه سال 95، 50 درصد و نسبت به سال ۹۴، کاهش ۶۵ درصدی حوادث در صنعت نفت و گاز به ثبت رسیده است.
کد خبر : 218814

به گزارش گروه اقتصادی آنا، سیدباقر مرتضوی رئیس اچ اس یی وزارت نفت با بیان این مطلب، گفت: باید تلاش کنیم تا این میزان باز هم روند نزولی به خود گرفته و بیش از این، شاهد حوادث و اتفاقات ناگوار در این زمینه نباشیم.
وی در ادامه با بیان این که ایثار یعنی شخص برای آسایش دیگری، آسایش خود را سلب می‌کند و شهادت یعنی مرگ آگاهانه در راه هدفی مقدس، گفت: امام حسین(ع) و حضرت زینب (س) و یاران باوفایشان مظهر ایثار، از خود گذشتگی و شهادت هستند و اگر عزیزان فعال در این حوزه بویژه آتشنشانان بر این اساس و مدار فعالیت کنند در حقیقیت در مسیر ایثار و شهادت گام برداشته و درنتیجه کارکردن با این اعتقاد ارزشمند و روحیه ایثارگری مسلما زمینه کاهش حوادث را فراهم خواهد کرد.
به باور مرتضوی، انعطاف‌پذیری و نوآوری، عدم تعلق به دنیا، ریسک پذیری، احترام به دیگران، خودباوری، انجام وظیفه و مسئولیت پذیری، کارآمدی و پرکاری و امید به زندگی، مؤلفه‌ها و شاخص‌های مثبت یک فرد ایثارگر است و تعهد اجتماعی بالا، کار تیمی، تطبیق فرد با شغل و کیفیت شغلی، علاقه و وفاداری به سازمان و خوش‌خلقی و مثبت‌گرایی از شاخص‌های یک فرهنگ قوی است.
وی با بیان این که باید تلاش کنیم تا رفتارهای ایمنی را در سازمان نهادینه کنیم، اظهار داشت: یکی از ویژه‌گی‌های اچ س یی آن است که مؤلفه‌های آن به تولید هم کمک می‌کند، یعنی در خدمت تولید است و مقابل آن نیست.
این مقام مسئول در پایان سخنان خود اظهارکرد: برای این که ضرری متوجه تولید ما نشود، دو مؤلفه باید وجود داشته باشد که عبارتند از: Asset Management وRisk Management (مدیریت دارایی و مدیریت ریسک) و هرکدام از این دو نباشد، کار انجام نمی‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: مدیریت ریسک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته