دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1396 - 09:47
ملکی به آنا خبر داد:

نجات 20 نفر از میان آتش‌ ساختمان در شهرک ولیعصر(عج) تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در شهرک ولیعصر(عج) و نجات 20 نفر از میان دود و آتش خبر داد.
کد خبر : 218805

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا،با اشاره به آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در شهرک ولیعصر اظهار کرد: ساعت 5:06 دقیقه صبح امروز آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در شهرک ولیعصر(عج)، خیابان حیدری جنوبی به سامانه 125 اعلام شد که به دنبال آن آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی همراه با خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.


وی با اشاره به محل حادثه اضافه کرد:‌ محل آتش‌سوزی یک ساختمان 6 طبقه 12 واحدی بود که در طبقه همکف (پارکینگ) 6 دستگاه خودرو وجود داشت که سه دستگاه خودرو شامل یک 206، یک جک شاسی بلند و یک سانتافه دچار حریق شده و کاملا شعله‌ور بودند.


وی ادامه داد: آتش‌ به سرعت در حال سرایت به خودروهای دیگر در همان طبقه و خودروهای موجود در طبقه منفی 1 بود دود بسیار زیادی طبقات بالایی را فرا گرفته و تقریبا تمامی ساکنان ساختمان در وضعیت نا ایمن به وجود آمده، داخل ساختمان محبوس شده بودند که آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش، مشغول نجات افراد شدند و در اولین اقدام از طریق نردبال هیدرولیکی 8 نفر را در چندین مرحله از سطح پنجره‌ها به سلامت به سطح زمین انتقال دادند.


ملکی با بیان اینکه همزمان گروه‌های دیگر با دستگاه‌های تنفسی وارد ساختمان شده و افراد محبوس شده را به سطح پشت‌بام و فضای باز انتقال دادند، گفت: در نهایت آتش خاموش و از سرایت آن به سایر نقاط جلوگیری شد. همچنین 12 نفر از کسانی که درسطح پشت‌بام حضور داشتند به سلامت از ساختمان خارج شدند.


سخنگوی آتش‌نشانی شهر تهران تاکید کرد که در مجموع در این عملیات 20 نفر، 13 مرد و 7 زن توسط آتش‌نشانان نجات پیدا کردند و خوشبختانه در این حادثه مصدوم نداشتیم و عملیات ساعت 6:32 دقیقه به پایان رسید.


ملکی یادآور شد که نکته قابل توجه این است که این ساختمان دارای سیستم اعلام و اطفاء حریق بوده اما به دلیل نامشخصی این سیستم از سرویس خارج شده بود قطعا اگر این سیستم فعال بود آتش‌سوزی به این حد گسترده نمی‌شد و در همان لحظات اولیه در محل اطفاء صورت می‌گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته