دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1396 - 14:52

افزایش دمای جزئی از روز یکشنبه/ افزایش سرعت وزش باد در شرق کشور

بنا به اعلام سازمان هواشناسی کشور بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروزدر مناطق شمال شرق و شرق کشور افزایش سرعت وزش باد و در سایر نقاط جوی پایدار پیش بینی می‌شود و هوای سرد همچنان تا روز شنبه در کشور ماندگار خواهد بود و به تدریج از اوایل هفته روند افزایش جزئی دما رو خواهیم داشت.
کد خبر : 218712

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا بنا به اعلام سازمان هواشناسی کشور، از فردا (۱۵ مهرماه) با عبور موج ضعیفی در مناطق غرب کشور و به تدریج در دامنه‌های غربی البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور افزایش ابر، بارش خفیف، پراکنده و وزش باد دور از انتظار نخواهد بود. سایر مناطق کشور جوی پایدار خواهند داشت.


تا اواسط هفته آینده جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما برای غالب نقاط کشور پیش بینی می‌شود.


موج بارشی که تقریبا ۴ روز در شمال کشور فعال بود موجب بارش گسترده باران در بسیاری از استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور شد. استان‌هایی همچون آذربایجان غربی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، قم، مرکزی، همدان، خراسان شمالی و خراسان رضوی که تحت تاثیر بارش های سامانه بارشی بودند.
در گیلان و مازندران و به ویژه گیلان باران بسیار شدید رخ داد که باعث آبگرفتگی شدید خیابان‌ها و جاری شدن سیل شد. شدت بارش‌ها در گیلان به حدی بود که در بندر انزلی در کمتر از ۴ روز بیش از ۴۰۰ میلیمتر باران بارید و با توجه به نفوذ سرما و کاهش شدید دما، بارش اولین برف پاییزی رو در استان‌های شمالی کشور داشتیم.


اما همزمان با خروج موج بارشی از کشور، امروز آسمان در اکثر نقاط صاف تا نیمه ابری خواهد بود. هوای سرد همچنان تا روز شنبه در کشور ماندگار خواهد بود و به تدریج از اوایل هفته روند افزایش جزئی دما رو خواهیم داشت.


آسمان پایتخت روز شنبه، صاف، در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای هوای ۲۳ و ۱۵ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.


همچنین آسمان تهران روز یکشنبه (۱۶ مهرماه) صاف تا کمی ابری است و بیشینه و کمینه دمای آن ۲۵ و ۱۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.


مرکز استان زنجان امروز با کمینه دمای هوای ۱- درجه سانتیگراد، سردترین نقطه کشور است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته