دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1396 - 14:27
رئیس مرکز پزشکی هلال احمر خبر داد؛

نجات زائر ایرانی کربلا از مرگ حتمی

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ، گفت: تیم پزشکی هلال احمر در کاظمین عراق یک بیمار فاقد علائم حیاتی را با امدادرسانی به موقع و انتقال سریع به بیمارستان از مرگ حتمی نجات دادند.
کد خبر : 218691

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر،‌ سید علی مرعشی با اشاره به احیای یک زائر ۵۵ ساله در کاظمین عراق با تلاش کادر درمانی هلال احمر افزود: یک زائر ۵۵ ساله که به دلیل ایست قلبی تنفسی فاقد علائم حیاتی شده بود با تلاش تیم پزشکی هلال احمر به زندگی بازگشت.


وی تصریح کرد: برای احیای این بیمار، اقدامات اولیه کادر درمانی جمعیت هلال احمر نظیر مانیتورینگ قلبی و نیز ماساژ قلبی بر روی بیمار به سرعت انجام شده و بیمار به هوشیاری نسبی رسید.


مرعشی اظهار کرد: بیمار پس از تثبیت علائم حیاتی با آمبولانس ۱۲۲ اورژانس عراق به بیمارستان الکاظمیه عراق منتقل و پس از ویزیت و تشکیل پرونده به ICU انتقال و با هماهنگی بیمه و کادر درمانی هلال احمر در بیمارستان بستری شد.


وی خاطرنشان کرد: پس از پیگیری‌های به عمل آمده بیمار با حال عمومی و وضعیت تنفسی خوب ترخیص و در ستاد شمسا تحت کنترل و مراقبت بوده تا روز بعد پس از هماهنگی‌های لازم به کشور بازگردانده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته