دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1396 - 14:36
بروجردی در دیدار با بشار اسد:

ملت سوریه با استقامت خود دشمنان را شکست داد/ بشار اسد: سوریه هرگز حمایت‌های ایران در دوران سخت را فراموش نمی‌کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با بشار اسد گفت: دولت و ملت سوریه با استقامت و پایداری توانست اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم پیمانان منطقه‌ای آن‌ها را شکست دهد.
کد خبر : 218503

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری آنا، علاءالدین بروجردی و هیات پارلمانی ایران که در سوریه به سر می برند، با بشار اسد رئیس جمهور آن کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ابتدای این دیدار با تبریک پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه در جبهه‌های مختلف، گفت: سوریه سمبل مقاومت در مقابل دشمنان میان کشورهای منطقه است و به یقین عظمت تحولات اخیر سوریه در آینده بیشتر درک خواهد شد چراکه دولت و ملت سوریه با استقامت و پایداری توانست اقدامات محور آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم پیمانان منطقه‌ای آن‌ها را شکست دهد.


نماینده مردم بروجرد در مجلس ایستادگی و مقاومت ملت سوریه را از تحولات تاریخی و ماندگار در تاریخ منطقه و جهان دانست.


وی با اشاره به نامه اخیر بشار اسد به مقام معظم رهبری اظهار کرد: به‌یقین این نامه نشان دهنده عمق پیوندهای میان دو کشور و نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در پیروزی‌های اخیر است.


بروجردی با تشریح تحولات منطقه افزود: محور مقاومت در منطقه با دشمن مشترک مواجه است و این امر همکاری و هماهنگی مستمر و منظم میان کشورهای عضو محور مقاومت را ضروری ساخته است .


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده صنعتی و اقتصادی کشورمان، بر آمادگی ایران برای کمک به بازسازی سوریه تاکید کرد.


به گزارش آنا، رئیس‌جمهور سوریه هم با ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی ایران به سوریه، گفت: سوریه هرگز فدارکاری‌ها و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از دولت و ملت سوریه در دوران سخت و دشوار فراموش نخواهد کرد.


بشار اسد افزود: خون‌های ریخته شده شهدای ایران در سوریه، سرمایه گران قدری برای آینده همکاری‌ها و مناسبات دوستانه و برادرانه دو کشور خواهد بود.


رئیس جمهور سوریه در بخش دیگری از سخنان خود تحولات اخیر منطقه را به نفع محور مقاومت ارزیابی و تصریح کرد: این تحولات بر قدرت و توانایی‌های محور مقاومت افزوده است.


وی ضرورت همکاری تنگاتنگ میان کشورهای کشورهای مقاومت را در عرصه‌های مختلف بویژه روابط اقتصادی مورد تاکید قرار داد.


به گزارش آنا، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات، ولی الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و یوناتن بت کلیا نماینده مردم ارامنه شمال نیز در این دیدار حضور داشتند.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در دمشق با ولید المعلم، وزیر خارجه و حموده یوسف الصباغ رئیس جدید مجلس سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.


این هیات پارلمانی سه‌شنبه شب در راس هیاتی پارلمانی وارد پایتخت سوریه شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته