دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آیت‌الله خاتمی:

نویسندگان قانون اساسی دغدغه دین و قرآن داشتند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نویسندگان قانون اساسی دغدغه دین و قرآن برای کشور داشتند و این موضوع بسیار ارزشمند است.
کد خبر : 218468

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی خبرگزاری آنا، آیت‌الله سید احمد خاتمی صبح امروز (پنجشنبه 13 مهر) در مسابقات قران کریم نیروی زمینی سپاه که در مجتمع غدیر برگزار شد، اظهار کرد: قرآن عنصر حیات بخش زندگی است و انس با قرآن از اهمیت بسیاری برخوردار است.


عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حافظان قرآن، قرآن را از رو بخوانند چرا که نگاه کردن به آیات قرآن مستحب است و قرآن خواندن مطلوب خدا و اهل بیت(ع) است.


وی با بیان اینکه همه ذرات زمین جاندار و سمیع و بصیرند، گفت: در رابطه با حفظ قران باید گفت که حافظان قرآن کاری کنند که از این کتاب آسمانی یادشان نرود و سپاسگزاری این نعمت را به جای آورند.


خاتمی با تاکید بر اهمیت تمرین حفظ قرآن کریم، تاکید کرد: وهابی‌ها روزی به ما می‌گفتند که شما به عدد انگشتان دست حافظ قرآن ندارید، اما امروز سرمان را بالا می گیریم که 10 ها هزار حافظ قرآن داریم. حفظ قرآن کریم از افتخارات شیعه است‌ .


امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در عرصه تلاوت، قرائت و حفظ کشور گسترش و رشد خوبی داشته است. برای کسانی که حافظ قرآن هستند دوره یک تفسیر نمونه حائز اهمیت و لازم است.


خاتمی با بیان ابعاد گسترش فرهنگ قرآنی از مدیران تشکیلات قرآنی خواست که اهمیت ویژه‌ای برای مفاهیم قرآنی قائل شوند.


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به برکت خون شهدا حکومت قرآنی در کشور به بار آمد، یاد آور شد: نویسندگان قانون اساسی دغدغه دین و قرآن برای کشور داشتند و این موضوع بسیار ارزشمند است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته