دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد

سروده‌ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی و خادم امام رضا(ع) در وصف شهید حججی

مرتضی حسینی اسفاد که امسال در رشته کارشناسی ارشد حقوق خانواده دانشگاه آزاد اسلامی گناباد پذیرفته شده است، سروده‌‌ای از خود را به شهید حججی تقدیم کرد‎.
کد خبر : 218458

به گزارش خبرنگار آنا، این شاعر جوان که اهل شهرستان قاینات در استان خراسان جنوبی بوده به‌تازگی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی گناباد شده است.


اولین برخورد و آشنایی‌مان از آنجا آغاز شد که این جوان ساده و بی تکلف وارد روابط عمومی دانشگاه شد و خودش را معرفی کرد: مرتضی حسینی اسفاد هستم که امسال در رشته کارشناسی ارشد حقوق خانواده دانشگاه آزاد اسلامی گناباد پذیرفته شده ام. خوش آمد و خیرمقدمی گفتم و خواستم که بنشیند و چنانچه کار، راهنمایی و یا کمکی از من خواست برایش انجام دهم.


گفت که کاری نداشته و چون تابلوی روابط عمومی را دیده آمده تا شعری را که در وصف شهید مدافع حرم محسن حججی سروده و با این ایام مناسبت دارد را به دانشگاه ارائه کند تا چنانچه دانشگاه بخواهد آن را در معرض دید دانشجویان و یا در سایت دانشگاه قرار دهد. خرسند شده و وقتی متوجه شدم که مخاطبم شاعر و اهل ذوق است رغبت پیدا کردم که بیشتر از وی بدانم و گپ و گفتی با هم داشته باشم.


به دلیل شرایط شغلی و سرکشی به پدر و خانواده که ساکن قاینات هستند و باید در تردد بین مشهد و قاینات باشم، دانشگاه آزاد اسلامی گناباد را انتخاب کردم و از این انتخاب راضی هستم

از مرتضی حسینی خواستم از خودش بگوید که گفت سال 1351 در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشوده است متاهل و دارای دو فرزند و شاغل در دانشگاه فنی و حرفه ای است و از طرفی شاعر، نویسنده و ویراستار بوده و چندین اثر و کارهای ادبی و فرهنگی دارد.


از حسینی پرسیدم چه شد دانشگاه آزاد اسلامی گناباد را برای ادامه تحصیل انتخاب کردی که اظهار کرد: «به دلیل شرایط شغلی و سرکشی به پدر و خانواده که ساکن قاینات هستند و باید در تردد بین مشهد و قاینات باشم، دانشگاه آزاد اسلامی گناباد را انتخاب کردم و از این انتخاب راضی هستم.»


حسینی اضافه کرد: «همسرش نیز دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قاینات است.»


دانشجوی حقوق خانواده واحد گناباد گفت: «مولف 20 کتاب و ویراستار بیش از 300 اثر از دیگر مولفان و نویسندگان و تاکنون ممیزی بیش از 1000 عنوان کتاب را عهده دار بوده است.»


از حسینی پرسیدم آثارش بیشتر در چه زمینه هایی است و آیا چند عنوان از کتبی که مولف آن بوده است را به کتابخانه دانشگاه اهدا خواهد کرد؟ پاسخ داد: «فعالیت‌هایم بیشتر دز زمینه های اخلاقی، ادبی و تربیتی است و با کمال میل چند اثر را تقدیم کتابخانه دانشگاه خواهم کرد.»



حسینی که خادم حرم مطهر هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) هم هست، گفت که توفیق زیارت رهبر معظم انقلاب را داشته است و افزود: «سال 1387 که دبیر نمونه کشوری شدم در همان سال به دیدار مقام معظم رهبری نائل شدم که حال و هوای خاصی را به همه حاضران بخشید و در محضر معظم له، یکی از کارهایم که سروده و شعری است با عنوان امام مهربانی، از سوی گروه سرود دانش آموزان استان خراسان جنوبی اجرا شد.»


وی گفت: «این شعر توسط آستان قدس رضوی آهنگ گذاری و از سوی صدا و سیمای استان خراسان رضوی نیز تصویرگذاری شد.»


دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی گناباد افتخاراتی دیگر هم در کارنامه فرهنگی و هنری خود دارد، چنانچه خاطرنشان کرد: «امسال و در هفته دفاع مقدس از طرف نهاد کتابخانه های عمومی استان به همراه یک نفر دیگر به عنوان نویسندگان برتر حوزه دفاع مقدس مورد تجلیل قرار گرفتم. سال 1389 نیز در فراخوان ادبی امام خمینی (ره) از تحقق تا تداوم رتبه برتر فراخوان از آن شعر من شد.»


حسینی خواسته ای هم از دانشگاه داشت و آن اینکه در صورت امکان با توجه به شاغل بودن اکثر دانشجویان تحصیلات تکمیلی، کلاس های آنان در آخر هفته و حتی روزهای جمعه تشکیل شود. از مرتضی حسینی اسفاد این شاعر توانا، بی ریا، خاکی و افتاده به خاطر اینکه وقتش را در اختیارم گذاشت بی نهایت تشکر و برای وی آرزوی موفقیت و بهترین ها را کردم و خواستار این شدم با توجه به توانمندی هایی که دارد و صاحب ذوق است با امور فرهنگی و روابط عمومی دانشگاه همکاری داشته باشد و او با خوش رویی آمادگی خود را برای این مشارکت و همکاری اعلام کرد.


سروده شاعر جوان و خوش ذوق که می گوید آن را تقدیم به بدن بی‌سر شهید محسن حججی، مدافع حرم تقدیم کرده به شرح زیر است.


تقدیم به بدن بی‌سر شهید حججی، مدافع حرم


آمدی با بدنی سوخته، بی‌سر هستی


با شهیدان همین ماه، برابر هستی


از نگاه تو که چون کوه ابهت می‌ریخت


روی دست همه شهر، شناور هستی


حججی رفت برای حرم بی‌بی جان


دور گنبد همه دیدند، کبوتر هستی


آن حرامزاده تصور که تو خاموش شدی


عطر تو در همه جا، مرد دلاور هستی


سرخی خون تو آن‌قدر به کشور جان داد


همه جا سبز شدی، سرو تناور هستی


آفرین بر نجف‌آباد که پرورد تو را


حال، فرزند همه، عشق، سراسر هستی


گفت‌وگو از حمید مروی‌شهری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته