دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1396 - 10:01
بروجردی:

سوریه قدرتمندتر از گذشته از بحران خارج می‌شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سوریه در سایه فداکاری ملت و اتحاد حول محور رهبران خود، قوی‌تر از گذشته از بحران خارج خواهد شد.
کد خبر : 218426

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری آنا، علاءالدین بروجردی چهارشنبه شب در حلب با تاکید بر ایستادگی جمهوری اسلامی ایران درکنار سوریه در جنگ با تروریسم و حمایت از این کشور تا پیروزی نهایی و آزادسازی آن از گروه‌های تروریستی گفت: سوریه به برکت پایداری و فداکاری فرزندان خود و همبستگی ملت با ارتش و کمک‌های دوستان و هم‌پیمان‌ها در جنگ با تروریسم، هر روز پیروزی جدیدی را کسب می کند.


حسین دیاب پس از استقبال از بروجردی و هیات همراه، از اهمیت تاریخی، باستانی و اقتصادی حلب و آسیب‌های وارد شده به این شهر از سوی تروریست‌ها گزارشی ارائه کرد.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیات همراه در سفر به حلب از برخی مکان های دینی و تاریخی مانند، مسجد اموی، زیارتگاه مشهد الحسین و قلعه حلب بازدید کردند.


علاءالدین بروجردی روز چهارشنبه در دمشق با «ولید المعلم» وزیر خارجه و «حموده یوسف الصباغ» رئیس جدید مجلس سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.


ایران تا پیروزی نهایی بر تروریست‌ها و همپیمانان آن‌ها در کنار سوریه ایستاده است


بروجردی در دیدار با ولید معلم با تبریک پیروزی‌ها و موفقیت‌های اخیر سوریه در جبهه‌های نبرد با گروه‌های تکفیری و تروریستی گفت: دولت و ملت سوریه در نبرد اراده‌ها پیروز شده‌اند و آینده متعلق به آن‌ها است.


وی در ادامه با بیان این که دولت و ملت ایران همچنان در کنار سوریه تا پیروزی نهایی بر تروریست‌ها و همپیمانان آن‌ها ایستاده است، گفت: چشم انداز معادلات منطقه به نفع محور مقاومت اسلامی است.


بروجروی در ادامه با تشریح تحولات عراق برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق را یک تصمیم اشتباه خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عراق حمایت می‌کند.


ملت سوریه هیچ گاه حمایت‌های ایران را فراموش نمی‌کند


وزیر امورخارجه سوریه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات پارلمانی کشورمان در سوریه، مشورت‌ها و رایزنی‌های مستمر و نزدیک میان مقامات عالی رتبه دو کشور را ضروری دانست و گفت: تحولات منطقه و دسیسه‌های دشمنان ملت‌های منطقه مشورت‌های منظم دو کشور را ایجاب می‌کند.


ولید معلم در ادامه با قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران از سوریه در طول سال‌های سخت و دشوار مبارزه با گروه‌های تروریستی گفت: ملت سوریه هیچ گاه حمایت‌های ایران را فراموش نخواهد کرد.


وی افزود: سوریه مخالف هر گونه تلاش برای تجزیه عراق است و همواره از حاکمیت و تمامیت ارضی عراق حمایت کرده است.


به گزارش آنا، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سه شنبه شب در راس هیاتی پارلمانی وارد پایتخت سوریه شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته