دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1394 - 14:24
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی:

تغییر تعرفه‌ها، پزشکان عمومی را بیش از همه متضرر کرد

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با گلایه نسبت به تغییر تعرفه‌های مصوب شورای عالی بیمه توسط هیات دولت گفت: تغییر این تعرفه‌ها پزشکان عمومی را بیش از سایر گروه‌های پزشکی متضرر کرده است.
کد خبر : 21836

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر عباس آقازاده‌ مسرور در نشست خبری امروز (شنبه) خود که در سازمان نظام پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: سلامت پدیده‌ای است که تنها به بیماری ارتباط پیدا نمی‌کند، بلکه سلامت شامل سلامت جسمی، روحی‌، معنوی، محیط زیست، غذا و... می‌شود.


وی افزود: سلامت جامعه که جزو اهداف سازمان نظام پزشکی است دارای دو جزء است که یک بخش آن مربوط به گیرندگان خدمات بهداشت و روان مربوط می‌شود و بخش دیگر مربوط به ارائه دهندگان خدمات شامل پزشکان، پرستاران و مسئولان بهداشت است. با توجه به گرایش عمومی و سمت و سویی که طی 2 سال اخیر در وزارت بهداشت صورت گرفته توجه به بهداشت عمومی افزایش پیدا کرده است که سازمان نظام پزشکی از این موضوع استقبال کرده است و از اینکه به بنیاد سلامت محور توجه بیشتری شود خوشحال است.


رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در ادامه تصریح کرد: حال در این میان هر عامل یا شخصی بخواهد یکی از این طرفین را تضعیف و یا خدشه‌دار کند سلامت مردم دچار خطر می‌شود، بنابراین وظیفه نظام پزشکی صیانت از حق هم ارائه دهندگان و هم دریافت کنندگان خدمت دارد.


آقازاده با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی با هدف افزایش ارتقای سلامت مردم از طرح‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید استقبال کرده است، گفت: این استقبال‌ها هیچ دستاوردی برای سازمان نداشته است بلکه دلیل ما خوش بین بودن به برنامه‌های دولت بوده است.


وی در خصوص مسئولیت سازمان نظام پزشکی در امور تعرفه‌های پزشکی گفت: به هیچ عنوان چنین موضوعی مطرح نیست که سازمان نظام پزشکی نقشی در نظارت بر تعرفه‌ها نداشته باشد. نظارت بر تعرفه‌ها روندی پیچیده مانند کشف جرم در جامعه است. دستگاه‌های قضایی بر اساس گزارش‌های کارشناسان حکم صادر می‌کنند اما سازمان نظام پزشکی هیچ بازو و ماموری برای نظارت بر این امور ندارد و ما تنها اجازه داریم به تخلفات اعلام شده رسیدگی کنیم.


رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی درباره موضوعی که منجر به نگرانی ارائه دهندگان خدمات شده است، گفت: موضوعی مبنی بر سلب اختیار نظارت بر تعرفه‌ها از سازمان نظام پزشکی مطرح شده است اما باید گفت اصلا در این خصوص اختیاری به این سازمان واگذار نشده که حالا تهدید به پس گرفتن آن می‌کنند. با توجه به اینکه عده‌ای از جزییات مباحث اطلاع ندارند، طرح چنین مباحثی ممکن است سبب نگرانی آنها شود و مردم بر این باور باشند که حتما اتفاقی افتاده که این موضوع مطرح شده است.


وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در تعرفه‌ گذاری‌های خدمات پزشکی امسال ارقامی در شورای عالی بیمه تصویب شد و طبق قانون باید بدون دخل و تصرف اعلام می‌شد اما متاسفانه این ارقامی تصویبی در شورای عالی بیمه در هیات دولت تغییر کرد که در این میان پزشکان عمومی بیشتر متضرر شدند. این روش تعرفه گذاری چیزی جز نارضایتی به بار نمی آورد.


آقازاده افزود: در این خصوص ما اعتراض کردیم و نامه‌ای را به معاون اول رئیس جمهوری ارسال کردیم که این اعتراض به نشان آن نیست که پزشکان تعرفه‌های اعلامی را پیروی نکنند بلکه پزشکان موظف به پیروی از مبالغ اعلام شده هستند تا جواب نامه‌های ارسالی اعلام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته