دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی کمیته فنی باشگاه استقلال درگفت‌وگو با آنا؛

احتمال تغییر دستیاران شفر وجود دارد/ قرار نیست مجیدی به استقلال بیاید

سخنگوی کمیته فنی باشگاه استقلال گفت: اگر شفر با حضور دین‌محمدی و طارهری موافقت کرد که کار را با این دو جلو می‌برد اما اگر مخالف بود روی گزینه‌های دیگر فکر خواهیم کرد.
کد خبر : 218312

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، محمد نوری در واکنش به این موضوع که آیا وینفرد شفر گزینه تحمیلی هیات مدیره باشگاه استقلال به کمیته فنی بود یا اینکه این مربی آلمانی با مشورت اعضای این کمیته انتخاب شد، گفت: «افتخاری مدیرعامل باشگاه با گزینه‌هایی نظیر فاتح تریم، برند شوستر، زلاتکو دالیچ و همچنین وینفرد شفر مذاکره کرده بود و رزومه تمامی این افراد در اختیار اعضای کمیته فنی قرار گرفت. من و دیگر اعضا به دقت شرایط را مورد بررسی قرار دادیم و نهایتا با حضور شفر از میان گزینه‌‌های مورد نظر موافقت کردیم.»


او افزود: «نکته مهمی که در مسیر انتخاب سرمربی جدید استقلال وجود داشت این بود که ما زمان کافی برای انتخاب سرمربی نداشتیم و باید از میان گزینه‌های مطروح شده بهترین را انتخاب و نظرمان را به هیات مدیره اعلام می‌کردیم. با توجه به این شرایط بود که تمامی اعضا نظرات خود را مطرح کردند و در رای گیری که صورت گرفت شفر بیش از بقیه رای آورد.»


عضو کمیته فنی باشگاه استقلال در مورد اینکه برخی اعلام کرده‌اند قیمت پایین شفر عامل انتخاب وی در استقلال بوده است، عنوان کرد: «مبلغ قرارداد شفر آن قدر هم پایین نیست که بخواهیم او را زیر سوال ببریم. این مربی آلمانی از تونس هم پیشنهاد داشت ولی ترجیح داد استقلال را انتخاب کند. شفر مربی کوچکی نیست و کارنامه مشخصی دارد. خودش دوست داشت به ایران بیاید و تجربه کاری در استقلال داشته باشد. چرا که در آسیا و آفریقا که مربیگری کرده نام ایران را شنیده بود و می‌خواست در ایران هم کار کند.»


وی تاکید کرد: «اگر باشگاه استقلال مورینیو را هم به عنوان سرمربی انتخاب می‌کرد باز هم افرادی بودند که بگویند چرا مورینیو به استقلال آمده و چرا مبلغ توافقی رقمی غیرقابل انتظار بوده است. همیشه انتقادات در اتفاقاتی که در باشگاه استقلال رخ می‌دهد از سوی عده‌ای مطرح می‌شود که منافع‌شان تامین نشده است. نمی‌شود که نظر همه را برآورده کرد. باید آنچه کمیته فنی بر آن توافق کرده در استقلال اجرایی شود.»


نوری درباره اینکه کارنامه وینفرد شفر نموداری از بالا به پایین است و این موضوع نگران کننده نیست، تصریح کرد: «ما می‌دانیم که شفر زمانی با کارلسروهه قهرمان شده و در دوره‌ای کامرون را قهرمان جام ملت‌های آفریقا کرده است. بسیاری از مربیان هم در شرایط سنی شفر به دنبال پیشنهاد مالی مناسب‌تر هستند ولی من به عنوان فردی که با سکوموروخوف و رولند کخ کار کرده‌ام براین باورم که شفر بهتر از مربیان خارجی بوده که در استقلال کار کرده‌اند. شفر یکایک بازیکنان حاضر در فهرست استقلال را مورد ارزیابی قرار داده و با چشمی باز پیشنهاد افتخاری را پذیرفته است.»


عضو کمیته فنی استقلال تصریح کرد: «اگر کارنامه برانکو ایوانکوویچ را با وینفرد شفر بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که او عملکرد بهتری داشته است. به برانکو فرصت داده شد و او توانست پرسپولیس را بسازد. حالا هم هواداران استقلال صبوری کنند تا شفر بتواند اندیشه هایش را در تیم اجرایی کند و استقلال به سمت موفقیت گام بردارد. اگر عجولانه با نتایج ابتدایی شفر برخورد کنیم تیم نمی‌تواند در مسیر پیروزی قرار بگیرد.»


نوری درباره انتقادات حسن روشن از افتخاری و اینکه برای حضور در کمیته فنی عدم دخالت مدیرعامل و بستن قرارداد با اعضا را خواستار بود، بیان کرد: «تمامی اعضای فعلی کمیته فنی حکم یک ساله‌ای گرفتند و به دنبال عقد قرارداد هم نیستند. حسن روشن از نوابغ فوتبال ایران بوده و برای من یک پیشکسوت است. از او به عنوان یک شاگرد می‌خواهم کمی چاشنی انتقاداتش را کم کند و بگذارد تیم روی روند مناسبی قرار بگیرد.»


عضو کمیته فنی استقلال درباره اینکه عنوان شده بیژن طاهری و سیروس دین‌محمدی در سمت دستیاران ایرانی به وینفرد شفر تحمیل شده‌اند، تصریح کرد: «اصلا بحث تحمیل در میان نبوده چرا که این دو مربی خوب فوتبال ایران هنوز برای دستیاری شفر انتخاب نشده‌اند. طاهری و دین‌محمدی عضو کمیته فنی هستند به شفر پیشنهاد شده‌اند و او به‌عنوان سرمربی تیم حرف اول و آخر را درباره دستیارانش خواهد زد. ما جلسه بسیار خوبی با شفر داشتیم و قرار شد تا این مربی روی گزینه‌های مطروحه بررسی‌های خود را انجام دهد و در نهایت نظرش را بگوید. اگر با این دو موافقت کرد که کار را با طاهری و دین‌محمدی جلو می‌برد اما اگر مخالف بود روی گزینه‌های دیگر فکر خواهیم کرد. »


او افزود: «تعجب من از پیشکسوتان استقلال است که انتقادات شدیدی را روانه تیم می‌کنند. بهتر است کمی صبور باشیم تا ببینیم شفر چگونه به نتیجه می‌رسد. با این کارها شوکی که از حضور شفر بر تیم وارد شده، کم اثر می‌شود. حس می‌کنم استقلالی‌هایی که انتقاد می‌کنند اصلا تیم محبوب‌شان را دوست ندارند چون هنوز که شفر اولین بازی‌اش را انجام نداده به طور مدوام انتقاد می‌کنند. اگر شفر موفق نشد آن‌وقت می‌توان از او انتقاد کرد ولی اجازه دهیم او در زمانی که دارد اندیشه‌هایش را در تیم پیاده کند.»


نوری همچنین در خصوص اینکه عنوان شده فرهاد مجیدی به بدنه باشگاه استقلال اضافه می شود، یادآور شد: «در جلساتی که با اعضای هیات مدیره باشگاه داشتیم هیچ صحبتی در مورد حضور مجیدی در استقلال نشده است. نمی‌دانم چرا چنین بحثی این‌قدر پیگیری می‌شود اما من بعید می دانم که در شرایط کنونی شاهد حضور فرهاد مجیدی در استقلال باشیم. شاید از جایی دیگر با او صحبت شده ولی با کمیته فنی حرفی درباره حضور مجیدی در استقلال نشده است.»


وی در پایان در باره سرنوشت جباری گفت:« در این خصوص سفر تصمیم گیرنده اصلی است. منتظر هستیم تا در مورد این بازیکن نظرش را اعلام کند. اگر جباری را خواست ما از این بازیکن دعوت می‌کنیم تا دوباره به تیم برگردد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته