دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1394 - 13:37
دکتر واشقانی فراهانی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد

حفاظت از محیط زیست، در اولویت‌ برنامه‌های پژوهشی و راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی، فعالیت‌های زیست محیطی دانشگاه آزاد اسلامی را در راستای توسعه پایدار کشور ارزیابی کرد و گفت: معاونت پژوهشی دانشگاه فعالیت‌های پژوهشی زیادی در زمینه حفاظت از محیط زیست در سال جاری دارد که اکثرا در مرحله اجرا هستند.
کد خبر : 21815

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت هفته محیط زیست درباره برنامه‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی جهت حفظ و نگهداری محیط زیست به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: مدتی است که در برنامه‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بر توسعه پایدار و حفظ محیط زیست تاکید می‌شود. همچنین در برنامه‌های راهبردی دانشگاه نیز یکی از اولویت‌هایی که به صورت فعالتی پژوهشی بر آن تاکید می‌کنیم مسائل محیط زیستی است.


واشقانی فراهانی درباره اولویت‌های برنامه‌های محیط زیستی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اولویت برنامه طولانی مدت پژوهشی دانشگاه آزاد رفع آلودگی و مشکلات محیط زیستی است که در همین راستا اخیرا قراردادی با استانداری مازندران منعقد کردیم تا بتوانیم درشهرهایی مثل آمل از طریق فناوری پلاسما زباله‌ها را از بین ببریم.


وی هم چنین فعالیت‌های زیست محیطی دانشگاه آزاد اسلامی را در راستای توسعه پایدار کشور ارزیابی کرد و گفت: معاونت پژوهشی دانشگاه فعالیت‌های پژوهشی زیادی در زمینه حفاظت از محیط زیست در سال جاری دارد که اکثرا در مرحله اجرا هستند.








یکی از مشکلات زیست محیطی که امروز برای کشور دردسرساز شده وجود ریزگردها دربرخی شهرها است که معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کمیته ویژه‌ای در ارتباط با این موضوع تشکیل داده است و کنسرسیومی از دانشگاه‌های مختلف و افراد متخصص که در این زمینه فعال هستند، شروع به کار کردند و برنامه‌های دقیق و کار آمدی در این زمینه در دست اجرا دارند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فناوری جدید «نانو رُس» که توسط دانشگاه آزاد اصفهان (‌خوراسگان) عرضه شده گفت: یکی از مشکلات زیست محیطی که امروز برای کشور دردسرساز شده وجود ریزگردها دربرخی شهرها است که معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کمیته ویژه‌ای در ارتباط با این موضوع تشکیل داده است و کنسرسیومی از دانشگاه‌های مختلف و افراد متخصص که در این زمینه فعال هستند، شروع به کار کردند و برنامه‌های دقیق و کار آمدی در این زمینه در دست اجرا دارند.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در ادامه تصریح کرد: فناوری نانورس در واحد خوراسگان طراحی شده که در مقابله با ریزگردها کارآمد است. این فناوری طبق قرارداد دانشگاه آزاد اصفهان با شهرداری استفاده می‌شود و در شرق این شهر در حال ارزیابی است که تا امروز نتایج میدانی موفقی داشته و بسیار کارساز بوده است.


واشقانی فراهانی درباره استفاده نانو رس در دیگر شهرهای ایران ادامه داد: پروژه نانو رُس در استان خوزستان که منبع تولید ریزگرد است نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اقداماتی برای شناسایی محل دقیق منبع ریزگردها در استان خوزستان انجام دادیم همچنین محیطی که در استان خوزستان باید دراختیار دانشگاه آزاد برای آزمایش قرار بگیرد اعلام نشده که بعد از معرفی آن محل و بررسی دقیق منطقه، دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‌های گسترده‌ای را با استفاده از نانورس برای مقابله با ریزگردهای استان خوزستان شروع خواهد کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته