دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1396 - 10:53

همایش بین‌المللی میراث جهانی قالی‌شویان در کاشان برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی میراث جهانی قالی‌شویان و توسعه گردشگری فرهنگی، آئینی و مذهبی با حضور سفرای کشورهای اسلامی روز پنج شنبه 13 مهر در مشهد اردهال برگزار می‌شود.
کد خبر : 218111

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا،دبیر همایش بین‌المللی میراث جهانی قالی‌شویان و توسعه گردشگری فرهنگی، آئینی و مذهبی، در نشست خبری با اصحاب رسانه در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: این همایش که از سوی دبیرخانه توسعه گردشگری استان‌های اصفهان، قم و مرکزی برنامه ریزی شده‌است با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان و موسسه فرهنگی اکو ساعت 16 تا 19:30 عصر روز پنج شنبه 13 مهر در مجتمع گردشگری خورشید اردهال در مجاورت آستان مقدس سلطانعلی بن امام محمد باقر(علیهماالسلام) برگزار می‌شود.


مجتبی حمیدی، افزود: معرفی آیین قالیشویان به عنوان یک میراث جهانی به کشورهای اسلامی و کشورهای دوست، جذب گردشگران خارجی با همکاری موسسه فرهنگی اکو مهم‌ترین اهداف همایش، معرفی و ایجاد زیر ساخت‌ها برای ترویج گردشگری فرهنگی و آیینی در ایران، معرفی یک ایده و برند جدید گردشگری فرهنگی و آئینی ویژه مشهداردهال و معرفی و تقدیر از فعالان و کارآفرینان گردشگری منطقه فرهنگی کاشان از جمله اهداف برگزاری این همایش است.


وی با تاکید بر تولید برند گردشگری مذهبی در کاشان و استفاده از فرصت هر چه بهتر ظرفیت آیین قالیشویان را برای شناسایی هر چه بیشتر گردشگری مذهبی تاکیدکرد و گفت: سخنرانی بالاترین مسوول استانی میراث، رونمایی از کتاب «کارآفرینی برتر» از کارآفرین دکتر سید علی ضیایی، پخش فیلم مستند قالیشویان، تقدیر از کارآفرینان برتر، اجرای پرده‎خوانی و نقاره‌زنی و تجلیل از اعضای دبیرخانه همایش و میهمانان خارجی از جمله برنامه‌های این همایش است.


به‌گفته‌ وی، برپایی نمایشگاه عکس قالیشویان از دیگر برنامه‌های جنبی برگزاری همایش بین المللی میراث جهانی قالی شویان و توسعه گردشگری فرهنگی، آئینی و مذهبی است.


دبیر همایش میراث جهانی قالی‌شویان و توسعه گردشگری فرهنگی و آئینی،برگزاری این همایش را برای سومین سال متوالی یادآورشد و گفت: برگزاری هفته فرهنگی قالی‌شویان از دیگر تصمیمات و برنامه‌های قابل اجرا و پیش‌بینی شده‌است.


منبع : باشگاه‌خبرنگاران‌جوان


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته