دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد:

تشکل مردمی ثبت‌شده در وزارت کشور، ارتباطی با قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان ندارد

به گفته سخنگوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجمنی که خود را به عنوان متولی حمایت از مصرف کننده در جامعه معرفی کرده و در وزارت کشور به ثبت رسیده است، هیچگونه ارتباط سازمانی، فکری و موضوعی با قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان ندارد و فاقد اختیارات قانونی در پیگیری حقوق مصرف کنندگان است.
کد خبر : 218041

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی سازمان حمایت از مصرف کنند و تولیدکننده، غلامرضا کاوه با اشاره به قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، گفت: این قانون در مهرماه سال 1388 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که براساس فصل سوم آن «انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان» تشکلی مردم نهاد، غیردولتی و دارای شخصیت حقوقی مستقل و غیرانتفاعی محسوب که در مراکز استان‌ها، شهرستان ها و در تهران در قالب انجمن ملی تشکیل می‌شود و پس از ثبت در وزارت بازرگانی وقت( وزارت صنعت، معدن و تجارت) رسمیت پیدا می‌کند.


وی در ادامه افزود: در دوره اول و از سال 1390، انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی تشکیل شدند و در سال 1394 نیز دوره دوم فعالیت این انجمن‌ها با انجام فرآیند قانونی از جمله برگزاری انتخابات سراسری و دعوت از آحاد مردم و بر اساس مفاد مندرج در قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، آیین نامه اجرایی قانون و اساسنامه انجمن‌ها به فعالیت خود ادامه می دهند.


سخنگوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: هم اکنون در بیش از 290 شهرستان، انجمن شهرستانی و در 27 استان، انجمن استانی و در تهران نیز انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان تشکیل و مشغول فعالیت هستند.


کاوه ادامه داد: انجمنی که خود را به عنوان متولی حمایت از مصرف کننده در جامعه معرفی کرده و در وزارت کشور به ثبت رسیده، هیچگونه ارتباط سازمانی، فکری و موضوعی با قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان ندارد و فاقد اختیارات قانونی در پیگیری حقوق مصرف کنندگان است. این انجمن از نظر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ناشناخته است و تشابه ظاهری با «انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان»، باعث شد در مراکز خبری تصور شود که این ها یک مجموعه هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته